Szczeciński armator Unibaltic, po niedawnym nabyciu nowego chemikaliowca Amuleth, sprzedał inny swój statek nabywcy z Norwegii.
Nabywcą jest armator Hordafor AS, ten sam, który (przynajmniej na razie, o ile nie bezpowrotnie) utracił możliwość eksploatowania jednego ze swoich statków - Hordafor V, przechylonego i częściowo zatopionego razem z dokiem pływającym, który uległ wypadkowi w Stoczni Remontowej Nauta SA w Gdyni pod koniec kwietnia br.
Po niespełna 10 latach eksploatacji w barwach Unibalticu, ex Ametysth został już przemianowany na Hordafor VI i przemalowany w barwy (niebieskie burty) nowego właściciela.
Z informacji, do których dotarł Portal Morski wynika, że transakcja sprzedaży Ametysth'a norweskiemu armatorowi przeprowadzona została w maju.
Hordafor VI (ex Ametysth) przechodzi właśnie zmianę barw i remont w Stoczni Remontowej Nauta SA. W ostatni weekend został wyprowadzony z doku pływającego Nauty i przeholowany do nabrzeża Albańskiego.
We flocie armatora Unibaltic pozostaje jeszcze jednostka siostrzana byłego Ametysth'a - Agath.
Hordafor VI (ex Ametysth) zakupiony od armatora ze Szczecina przez Hordafor AS, charakteryzuje się długością całkowitą 83,50 m, długością między pionami 78,43 m, szerokością maksymalną 13,72 m i konstrukcyjną 13,50 m, wysokością boczną 6,60 m i zanurzeniem 5,47 m, wypornością 4297 t, nośnością 3232 t i pojemnością brutto 1716 jedn. Statek, zbudowany w 1991 roku w duńskiej stoczni Nordsovaerftet A/S, jest chemikaliowcem z 12 zbiornikami ładunkowymi i dwoma resztkowymi ze stali nierdzewnej.
Przypomnijmy, że Unibaltic nabył swój najnowszy statek - chemikaliowiec Amuleth - w marcu tego roku.
Szczecin: Amuleth - najnowszy i najmłodszy statek w Unibaltic
Wtedy dołączył on - jako jedenasty statek we flocie - do dwóch małych statków wielozadaniowych do przewozu ładunków suchych i ośmiu zbiornikowców. Obecnej flota armatora ze Szczecina liczy ponownie 10 jednostek.
PBS
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.