W 2017 roku do floty Mols-Linien duńskiego armatora promowego, dołączy najnowszy nabytek katamaran KatExpress 3.
Zostanie on wybudowany w australijskiej stoczni Incat Tasmania Pty. Ltd, tej samej, która zbudowała KatExpress 1 i KatExpress 2. Będzie to zmodernizowana i bardziej przyjazna dla pasażerów wersja tych dwóch katamaranów. Na jego pokład wejdzie do 1000 pasażerów oraz 417 samochodów osobowych.
Z dostępnych informacji wynika, że stocznia wybuduje katamaran, a następnie wyczarteruje go duńskiemu armatorowi na okres 12 lat. Jego przekazanie planowane jest na 31 marca 2017 roku, natomiast pierwsze rozkładowe rejsy rozpoczną się w maju tego samego roku.
Kat Express 3 zastąpi najstarszy i zarazem najmniejszy we flocie armatora katamaran Max Mols, co pozwoli na zwiększenie rocznych zdolności przewozowych o 400 000 samochodów osobowych.
Zamówienie nowej jednostki jest związane z dynamicznym rozwojem armatora, który jeszcze kilka lat temu borykał się z problemami finansowymi i spadającymi przewozami, czego efektem było zamknięcie połączenia Aarhus - Kalundborg i sprzedaż w 2011 roku dwóch promów Maren Mols i Mette Mols.
Głównym połączeniem, na którym Mols - Linien prowadzi działalność, to połączenie Sj. Odde - Aarhus, znacznie skracające drogę ze stolicy Danii do północnej części Jutlandii. Alternatywą dla tego połączenia jest podróż drogowa i przejazd przez płatny most Storebæltsbroen nad cieśniną Wielki Bełt, co wiąże się z wydłużonym czasem podróży.
JB