Wczoraj, o godzinie 23.30 wyruszył w swój pierwszy rejs ze Świnoujścia do Ystad najnowszy prom Polskiej Żeglugi Bałtyckiej Mazovia. Prom zbudowany został w roku 1996, ale przed wejściem na nową linię, został przez nowego armatora gruntownie zmodernizowany, co znacznie podwyższyło standard jednostki.
Obecnie na promie znajdują się 162 kabiny, w których jest 506 miejsc do spania, a wśród nich cztery kabiny klasy lux o podwyższonym standardzie. Na promie znajduje się także część gastronomiczna: restauracja, kawiarnia, dyskoteka, sklep i kasyno.
Mazovia posiada jedną z najdłuższych linii ładunkowych wśród promów eksploatowanych na Bałtyku. Jednorazowo na swój pokład zabierze około 600 samochodów osobowych lub 110 samochodów ciężarowych oraz 1000 pasażerów.
Podczas pierwszego rejsu Mazovią będzie dowodził doświadczony kapitan Wojciech Słowik.
Mazovia - dane techniczne:
długość - 168 m
szerokość - 28 m
zanurzenie - 6,60 m
tonaż brutto - 29289
liczba pasażerów - 1000 pasażerów plus 54 załoga
długość linii ładunkowej 2400 m.
rok budowy - 1996r.
InfoMare.pl, rel (PŻB)
Ale oczywiście życzę nowej Mazovii sukcesu. Przynajmniej jest polska.
Przynajmniej jest polska.
Odpowiem. Ale co polska - bo na pewno nie bandera. :(
Polonia i Skania mają dobre stabilizatory i sztormy in nie straszne. Trzymają pion na morzu jak żadne inne, ale po tylu latach pływania już mi się po prostu znudziły.
Czas miłości definitywnie się skończył.
Konsument niestety jest bezlitosny, obiektywny i ma prawo wyboru.Nie interesują go roszady wewnętrzne.Wybiera to co daje mu najlepszy stosunek jakości do ceny.
Sam płynąłem Mazovią w pierwszym rejsie i rzeczywiście część pasażerska nie rzuca na kolana. Polonia i Skania mają dużo więcej atrakcji i oferują więcej możliwości spędzania czasu. Mazovia to taki autobus do Szwecji - wsiadasz, zajmujesz miejsce i płyniesz - nic więcej zrobić nie możesz.
Polonii nie przebije żaden prom. Na Polonii nawet najostrzejsze sztormy nie sa straszne. Polonia to duma Polski, jedna z niewielu rzeczy, która mozemy się szczycić przy obecnej gospodarce morskiej.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.