China Cosco Holdings Co. chce zamówić co najmniej dziesięć kontenerowców o pojemności 19,000 TEU wartych około 1,4 mld USD.
Armator zamówienie złoży pod koniec maja, w jednej z chińskich stoczni. Statki wejdą do serwisu pomiędzy Azją a Europą.
Plany COSCO wydają się być odpowiedzią na rosnącą presję ze strony konkurencji, mimo pojawiających się wątpliwości dotyczących tego, czy statki te mogą być wypełnione w całości.
Ostatnie zamówienia armatorów wyglądają imponująco. OOCL zamówił sześć kontenerowców o pojemności aż 21,100 TEU. Ta wielkość pozwoli zdetronizować MSC w kategorii największych kontenerowców świata.
Japoński armator Mitsui O.S.K. Linie Ltd. zamówił sześć statków o pojemności 20,000 TEU, natomiast francuski CMA CGM zamówiła trzy statki o wielkości 20,600 TEU.
Logistyka Morska