Żegluga

W sobotę, 21 marca kontenerowiec MSC Oliver, budowany w koreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) w Okpo, wrócił do stoczni z prób morskich. W kwietniu tego roku dołączy do bliźniaczego kontenerowca MSC Oscar, oddanego do eksploatacji na początku tego roku.

MSC Oliver zostanie przekazany do armatora w kwietniu 2015. Według przedstawicieli MSC kontenerowce tej wielkości będą najbardziej wydajnymi statkami świata, a także bardzo ekologicznymi.

Wszyscy czołowi armatorzy kontenerowców na świecie zamawiają obecnie największe na świecie kontenerowce o pojemnościach przekraczających 18 000 TEU, aby wykorzystywać ekonomię przewozów dużej skali, która pozwala na znaczne ograniczenie kosztu transportu jednego kontenera. MSC Oliver o długości 395,4 metrów i pojemności 19 224 TEU należy do tej grupy kontenerowców.

Dane techniczne MSC Oliver:
- armator (właściciel) Bank of Communications, Chiny
- operator MSC
- stocznia Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering
- wartość kontraktowa 140 500 000 USD
- wprowadzenie do eksploatacji styczeń 2015 r.
- długość całkowita 395,40 m
- długość między pionami 379,40 m
- szerokość 59,00 m
- wysokość boczna 30,30 m
- zanurzenie maks. 16,00 m
- nośność 197 362 t (według niektórych źródeł 196 000 t)
- tonaż pojemnościowy brutto 193 000
- ładowność nominalna (liczba slotów kontenerowych)* 19 224 TEU
* liczba ta nie mówi o zdolności przewozowej w pełni załadowanych kontenerów

Fot. Wladimir Tonic / PM

Zobacz video jak budowano bliźniaczego kontenerowca MSC Oscar

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0665 4.1487
EUR 4.2261 4.3115
CHF 4.5255 4.6169
GBP 5.0933 5.1961

Newsletter