Żegluga

Nowy prom Polskiej Żeglugi Bałtyckiej Mazovia po powrocie z duńskiej stoczni remontowej zacumował przy nabrzeżu Wulkan w Szczecinie. Tutaj prowadzona jest jego przebudowa. Na jednostce przybędą dodatkowe kabiny pasażerskie.

Przypomnijmy, że prom przypłynął na remont modernizacyjny do Szczecina 1 stycznia br. Przez miesiąc stał przy nabrzeżu Bułgarskim, gdzie prowadzi działalność stocznia Master, jeden z wykonawców przebudowy. Później statek popłynął na krótko do Odense w Danii. Tam, w stoczni Fayard, przeszedł remont tzw. stabilizatorów. Zgodnie z umową, odbył się on na koszt poprzedniego właściciela promu, włoskiego armatora Grimaldi.

– W drodze powrotnej prom odbył próbne cumowania w portach Ystad i Świnoujście – powiedział nam Jarosław Siergiej, prezes PŻB. – W Ystad cumował rufą, rampa weszła i z punktu widzenia tamtego portu, wszystko gra. Równie udana była próba cumowania w świnoujskim terminalu promowym. Przeprowadzono ją przy stanowisku nr 5, z wyłożeniem rampy dziobowej.

Po powrocie do Szczecina Mazovia stanęła przy nabrzeżu Wulkan Szczecińskiego Parku Przemysłowego (dawnej Stoczni Szczecińskiej). Tutaj Master i podwykonawcy kontynuują przebudowę. Jak już informowaliśmy, jedną z ważniejszych zmian po modernizacji będzie większa liczba kabin pasażerskich. Remont planowano zakończyć w kwietniu, ale ze względu na dodatkowe prace może potrwać nieco dłużej. Na razie oficjalnym terminem wejścia jednostki do eksploatacji jest drugi kwartał br.

Jednorazowo prom będzie mógł zabrać ok. 600 samochodów osobowych albo 110 samochodów ciężarowych oraz 1000 pasażerów.

 

0 Na Unity Line!
Niech od razu malują na Unity Line!, bo wiadomo powszechnie, że najlepszym rozwiązaniem będzie przejęcie PŻB przez ŻP SA (PŻM), a tym samym Polferries zmieni się w prężną Unity Line.
14 marzec 2015 : 20:49 Danielllo | Zgłoś
0 niech pzm i pzb zginie
Sprywatyzowac te cale firmy w cholerę. Miejsca zeby sie dostac ZABETONOWANE ! Drogie bilety , slabe place ! Skonczy się nic nie robienie marynarzyków. I praca po 3h dziennie ustawiając auta i wyzysk PRAKTYKANTÓW ZA DARMO !

!!!!!!!!!!!!!!!
22 marzec 2015 : 12:19 UNITY LINE | Zgłoś
-2 niech pzm i pzb zginie
Jeżeli płace są słabe a marynarze pracują tylko po 3 godziny to po co sie tam pchasz do pracy? Nie trzeba wiele myśleć aby wydedukować że masz na to ochotę ale ZABETONOWANIE przeszkadza! Żałosne.
22 marzec 2015 : 21:09 Antoni | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0629 4.1449
EUR 4.2873 4.3739
CHF 4.5753 4.6677
GBP 5.1558 5.26

Newsletter