Żegluga

DFDS zwiększa dostępną powierzchnię ładunkową w połączeniach pomiędzy Wielką Brytanią a Holandią. Na trasę został skierowany jeden z największych statków we flocie duńskiego armatora.

Zgodnie z planami, od 9 marca br. na trasę Rotterdam-Immingham został skierowany prom Ficaria Seaways, który ma 229 metrów długości i linię ładunkową o długości 4650 metrów. Statek obsługiwał do tej pory połączenia pomiędzy Szwecją a Anglią. Teraz dołączył do pływającego już pomiędzy Holandią a Anglią promu Jutlandia Seaways.

„Zapotrzebowanie na powierzchnię ładunkową przy oferowanych przez nas połączeniach towarowych do Wielkiej Brytanii jest od dawna bardzo duże” - powiedział reprezentujący DFDS Mikael Mortensen.

Co ciekawe, zwiększenie podaży na tej trasie nastąpiło, mimo że będą na niej funkcjonować dwa statki, a nie jak do niedawna – trzy. Przypomnijmy, że jesienią ubiegłego roku armator wprowadził na tę trasę trzecią jednostkę. Teraz powraca do dwóch, ale dzięki oferowanej przez Ficaria Seaways przestrzeni udostępniona na tej trasie powierzchnia ładunkowa nie tylko nie ulegnie zmniejszeniu, ale jeszcze wzrośnie.

„Ostatniej jesieni do obsługi trasy do Immingham został dołączony trzeci statek. Teraz wracamy do dwóch statków, ale pod względem wydolności idziemy do przodu” - dodał Mortensen. „DFDS ma bardzo elastyczną flotę. Statki mogą często zmieniać trasę albo wzmacniać inne trasy, tak jak to uczyniliśmy minionej jesieni”.

W sumie z Rotterdamu do Anglii pływać będzie teraz pięć statków w barwach DFDS. Trzy z nich do Felixstowe, a dwa do Immingham.

Ficaria Seaways to statek, który został zbudowany w 2006 r., a podczas modernizacji, która miała miejsce w 2009 r. został powiększony.

PromySkat
Źródło: DFDS, Short Sea Shipping

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0629 4.1449
EUR 4.2873 4.3739
CHF 4.5753 4.6677
GBP 5.1558 5.26

Newsletter