Armator Overseas Container Line Limited (OOCL) z siedzibą w Hongkongu zamówił siedem kolejnych kontenerowców o ładowności 23 000 TEU w stoczni należącej do grupy China Ocean Shipping Company (COSCO) Shipyard.
30 października 2020 r. Orient Overseas (International) Limited (OOIL), spółka dominująca OOCL, zawarła umowę na budowę statków z Dalian COSCO KHI Ship Engineering Co., Ltd., z siedzibą w Hongkongu. (DACKS) i Nantong COSCO KHI Ship Engineering Co., Ltd. LTD. (NACKS). W wyniku procedury przetargowej zdecydowano, że Nantong zbuduje trzy z siedmiu statków, a Dalian pozostałe cztery jednostki.
Kontenerowce mają zostać dostarczone między trzecim kwartałem 2023 r. a trzecim kwartałem 2024 r.
Zamówienie pojawiło się kilka miesięcy po podpisaniu przez OOCL umowy na budowę pięciu kontenerowców ULCV (Ultra Large Container Vessel). Dostawa planowana jest na 2023 rok i zostanie zrealizowana przez dwie wyżej wymienione stocznie.
Kontrakt stanowi część długoterminowego programu rozwojowego, którego celem jest zwiększenie konkurencyjności cenowej i poprawy efektywności operacyjnej.
AL, z mediów