Pod koniec października br. statek wraca na linię promową Stena Line między Gdynią a Karlskroną, położoną w południowej Szwecji. Prom zastąpi jednostkę bardziej ukierunkowaną na fracht - statek Stena Baltica, dzięki czemu przewoźnik zaoferuje szerszy wybór usług zarówno pasażerskich, jak i frachtowych.
Stena Nordica będzie kursować pięć razy w tygodniu w każdym kierunku i przewozić ładunki, samochody osobowe oraz pasażerów. Prom przechodzi obecnie remont w Gdańskiej Stoczni Remontowa SA z grupy kapitałowej Remontowa Holding. Do największych prac należą: wymiana kotła, podłóg w korytarzach i kabinach w części pasażerskiej, konserwacja kadłuba i przeglądy m.in. sterów strumieniowych.
Aktualnie na linii Gdynia-Karlskrona kursują 3 promy, w tym dwie bliźniacze jednostki o szerokiej ofercie dla pasażerów: Stena Vision i Stena Spirit oraz ropax Stena Baltica, nastawiony bardziej na transport frachtu. Pod koniec października 2020 roku Stena Nordica powróci na trasę i zastąpi Stena Baltica.
Żegnamy Stena Baltica i witamy z powrotem Stena Nordica. Ten prom pływał już wcześniej na linii Gdynia-Karlskrona i jest najlepszym uzupełnieniem dla pozostałych statków w naszej flocie, czyli Stena Vision i Stena Spirit. Dzięki tej zmianie będziemy w stanie zapewnić bardziej zunifikowany serwis, zarówno dla pasażerów jak i klientów frachtowych. – mówi dyrektor linii Gdynia-Karlskrona, Marek Kiersnowski.
Stena Nordica to wygodny i nowocześnie wyposażony prom typu ropax przewożący ładunki, samochody osobowe i pasażerów. Ma 170 metrów długości i może zabrać jednocześnie około 450 pasażerów i 100 ciężarówek lub 300 samochodów osobowych. Będzie pływać regularnie na trasie promowej Gdynia-Karlskrona, a podróż w jedną stronę trwa przeciętnie 10,5 godziny. Oferta pokładowa jest znacznie szersza niż na Stena Baltica i obejmuje restaurację oraz bar z widokiem na morze, sklep, pokój zabaw dla dzieci, większy wybór kabin oraz fotele lotnicze. Ma również dwukrotnie większą pojemność pasażerską, co oznacza większy wybór godzin i dat odpłynięć z Gdyni i Karlskrony dla pasażerów.
Statek Stena Nordica już wcześniej pływał na trasie Gdynia-Karlskrona, w tym stale w latach 2004-2008. W 2018 roku wrócił na linię, ale w ciągu ostatniego roku ten nowoczesny i wszechstronny statek asystował na innych trasach Stena Line, na Morzu Irlandzkim i Morzu Północnym.
Stena Nordica:
Rok budowy: 2000
Stocznia: Mitsubishi Heavy Industries, Japonia
Długość: 170.5 m
Szerokość: 25,8 m
Pasażerowie: 450
Samochody osobowe: 300
Pojemność frachtowa: 1950 m
rel (Stena Line), PortalMorski.pl
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.