Przekop Mierzei Wiślanej przebiega zgodnie z harmonogramem - poinformowało w piątek Ministertwo Infrastruktury. Dodało, że w rejonie Zatoki Gdańskiej pogłębiany jest akwen basenu portu osłonowego, by statkami można było dowozić kamień hydrotechniczny ze Skandynawii.
Trwają prace przy inwestycji „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską”. Aktualnie w rejonie Zatoki Gdańskiej wykonywane jest pogłębienie akwenu na obszarze basenu portu osłonowego, tak by statkami mogło odbywać się dowożenie kamienia hydrotechnicznego ze Skandynawii. Rozpoczęło się wykonywanie narzutów kamiennych na odcinku nasady falochronu zachodniego i wschodniego - czytamy w komunikacie.
Dodano, że nad kanałem powstają dwa mosty obrotowe, umożliwiające ciągłe utrzymanie ruchu samochodowego, niezależnie od przepływających nową drogą wodną jednostek. Od początku jednym z założeń było zapewnienie priorytetu ruchu kołowego w rejonie kanału żeglugowego. Całkowita długość nowej drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga wyniesie blisko 23 kilometry. Samo przejście przez Zalew Wiślany wyniesie nieco ponad 10 kilometrów, po rzece Elbląg – także ponad 10 kilometrów, a pozostałe ok. 2,5 km to odcinek, na który złożą się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe. Kanał ma mieć 5 m głębokości.
Obiekty mostowe będą spełniały funkcję usprawnienia komunikacji pomiędzy wschodnią, a zachodnią częścią Mierzei Wiślanej – mówi Dominik Wróblewski kierownik budowy z konsorcjum NDI/Besix, generalnego wykonawcy prac.
Jak podano, obiekty mostowe są w konstrukcji stalowej. Długość przęsła to 62 metry, szerokość 17 metrów. Są to mosty obrotowe. "W chwili przepływania jednostki przez kanał żeglugowy most będzie się obracał prostopadle do kanału żeglugowego" - napisano.
MI poinformowało, że na Zalewie Wiślanym tworzona jest sztuczna wyspa. Trwa pogrążanie ścianek szczelnych tworzących jej obwiednię. Montowane są ściągi i stopniowo zasypywana jest grodza.
Prace w okresie jesienno-zimowym będą kontynuowane zgodnie z harmonogramem. 26 września na terenie budowy odbyła się ceremonia wmurowania kamienia węgielnego w ławie fundamentowej podpory mostu północnego. Tuba z aktem erekcyjnym została wmurowana w budowany przyczółek mostu. Tego samego dnia na budowie odbyło się również posiedzenie Konwentu Morskiego, poświęcone inwestycji. Członkowie Konwentu oraz zaproszeni Goście (m.in. przedstawiciele polskich uczelni technicznych), wysłuchali prezentacji Inwestora – Urzędu Morskiego w Gdyni oraz Głównego Wykonawcy – Konsorcjum NDI/BESIX – mówił, cytowany, kpt. ż.w. Wiesław Piotrzkowski, dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni.
Jak podkreślił, cytowany w komunikacie, minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, "przekop Mierzei Wiślanej to strategiczna inwestycja dla naszego kraju". Dodał, że dzięki niej Elbląg i okoliczne porty, a także całe woj. warmińsko-mazurskie zyskają nowe szanse rozwojowe.
Budowa kanału na Mierzei Wiślanej zgodnie z harmonogramem zakończy się w 2022 r.
lgs/ amac/
Fot.: Marcin Koszałka / PORTALMORSKI.PL
Warszawski układ ma gdzies mierzeję i kanał. Idea służy czysto propagandowym celom.
Gdzie wielki propagator Gróbarczyk, gdzie jego Ministerstwo ?
Ile kanałów trzeba wykopać?
ile miliardów trzeba utopić w piachu?
żebyś przejrzał na oczy, że popierasz bandę złotoustych blagierów i nieudaczników wykorzystujących naiwność polskiego społeczeństwa.
Używanie bluzgów zamiast argumentów świadczy tylko o twojej frustracji.
Spójrz w lustro i przeczytaj na głos kto to troll ( wikipedia ) :
Trollowanie] polega na zamierzonym wpływaniu na innych użytkowników poprzez ich ośmieszenie lub kierowane pod ich adresem wyzwisk, co z kolei, ma prowadzić do wywołania kłótni. Stosowane obecnie metody, opierają się na wysyłaniu napastliwych, kontrowersyjnych, często nieprawdziwych przekazów na dany temat czy też poprzez stosowanie różnego rodzaju zabiegów erystycznych. Podstawą tego działania jest upublicznianie takich wiadomości jako przynęty[3][4], która – zdaniem trolla – potencjalnie mogłaby doprowadzić do wywołania dyskusji. Typowe miejsca działania trolli to grupy i listy dyskusyjne, fora internetowe, czaty itp. Trollowanie jest złamaniem jednej z podstawowych zasad netykiety. Jego efektem jest dezorganizacja danego miejsca w Internecie, w którym prowadzi się dyskusję i skupienie uwagi na trollującej osobie.
A ruskich i brukselskich kmiotów ignorować!
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.