Operator logistyczny DB Schenker oraz skandynawski gigant żeglugowy Maersk wspólnie zadeklarowali współpracę nad stworzeniem bardziej zrównoważonej oraz przyjaznej środowisku globalnej sieci transportowej.
Partnerstwo między tymi dwoma firmami rozpoczęło się w 2014 roku. – Współpracujemy z przewoźnikami i dostawcami usług transportowych, którzy wspólnie chcą dążyć do zmiany sposobu działań na bardziej wydajny i mniej szkodliwy na środowisko – powiedział Andreas Schön, dyrektor ds. ochrony klimatu w firmie DB Schenker.
Jednym z celów współpracujących firm było ograniczenia emisji CO2 o 20% na każdy transportowany kontener. Miał on zostać osiągnięty w 2020 roku, ale udało się zrobić to 2 lata wcześniej, w 2018 roku.
Zdaniem Madsa Stensena, doradcy firmy Maersk w sprawach zrównoważonego rozwoju, aby żeglugowy gigant mógł osiągnąć swoje cele, neutralne pod względem emisji węgla statki muszą stać się opłacalne komercyjnie do 2030 roku. Dlatego, bardzo istotne w najbliższych latach będzie wdrażanie i rozwijanie nowych technologii, które usprawnią i zoptymalizują pracę przewoźników.
– Skupiliśmy się nad zwiększeniem wydajności paliwowej naszych jednostek dzięki czemu znacznie dało się nam ograniczyć emisję CO2 – powiedział Stensen dodając, że w ciągu 10 lat emisja szkodliwych gazów na przetransportowany kontener przez Maers została zredukowana niemal o połowę. – To wszystko przy nieustającym rozwoju – zaznaczył.
RynekInfrastruktury.pl