Żegluga

Zainteresowane budową przekopu przez Mierzeję Wiślaną firmy obejrzały w poniedziałek miejsce planowanej inwestycji. W wizji lokalnej uczestniczyło około 20 firm - poinformował PAP w poniedziałek inwestor, Urząd Morski w Gdyni.

Jak podała PAP rzeczniczka Urzędu Morskiego w Gdyni Magdalena Kierzkowska, w poniedziałek na Mierzei odbyło się spotkanie z potencjalnymi uczestnikami przetargu na wykonanie robót budowlanych w ramach projektu pod nazwą "Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską - część I"

"Uczestniczyło w nim około 20 firm, a jego celem było przede wszystkim umożliwienie obejrzenia terenu inwestycji po zakończeniu wycinki drzew. Spotkanie miało charakter dobrowolny, w jego trakcie była możliwość zadawania pytań obecnym na miejscu przedstawicielom Urzędu, niemniej jednak, ze względu na to, iż była to wizja lokalna, poproszono o przesłanie ich treści drogą elektroniczną" - wyjaśniła rzeczniczka. Dodała, że tak jak w przypadku wcześniejszych pytań, zostaną one zamieszczone wraz z odpowiedziami na "Platformie e-usług", w miejscu gdzie znajduje się cała dokumentacja przetargowa.

Otwarcie ofert w pierwszej części przetargu, czyli na budowę kanału żeglugowego przewidziane jest na 15 kwietnia. Urząd jest również w trakcie opracowywania dokumentacji niezbędnej do złożenia wniosku o pozwolenie wodnoprawne na drugą część inwestycji, a mianowicie budowę toru podejściowego na Zalewie Wiślanym i rzece Elbląg.

Według resortu gospodarki wodnej i żeglugi śródlądowej budowa nowej drogi wodnej ma znacząco poprawić dostęp do portu w Elblągu oraz zagwarantować Polsce swobodny dostęp z Zalewu Wiślanego do Bałtyku z pominięciem kontrolowanej przez Rosję Cieśniny Piławskiej. Dzięki temu rozwiązaniu elbląski terminal będzie mógł swobodnie przyjmować mniejsze ładunki, odciążając porty trójmiejskie. Rozwój tego portu ma sprzyjać powstawaniu nowych miejsc pracy, poprawić walory turystyczne miejscowości położonych nad Zalewem Wiślanym oraz wpłynąć na rozwój gospodarczy całego regionu północno-wschodniej Polski.

Budowa kanału potrwa do 2022 roku, jej koszt wyniesie ok. 880 milionów złotych, zostanie on w całości pokryty z budżetu państwa. (PAP)

autorka: Agnieszka Libudzka

Fot.: Sławomir Lewandowski / PORTALMORSKI.PL

-8 20 firm zainteresowanych!?
Ciekawe czy ktos z przedstawicieli firm zainteresowanych budowa przekopu mierzei ,zapytal o przejscia dla "dzikich" zwierzat przez kanal ( w planach sa dwa) Planowany schemat powoduje watpliwosci; Jesli teren bedzie scisle ogrodzony i i nie zalesiony w tym miejscu!?
25 marzec 2019 : 16:32 Stary kolejarz | Zgłoś
+1 Boczny torn ,chyba ślepy . . .
Będą przejścia . . . . ale tylko dla młodych kolejarzy , po prostu stawiamy na przyszłość mierzeji . Boszzz lecz się chłopie ! ! !
25 marzec 2019 : 17:30 ja cuś | Zgłoś
+3 Goń się
Pseudo ekologu ,ryj nosem pod kanałem te przejście, albo rozkładaj przed dzikami wyborczą na wodzie,może przejdą.
27 marzec 2019 : 17:50 Michnick | Zgłoś
+5 BOCZNY TOR LUB BOCZNICA
Nawiazujac do przedmowcy, mysle ze to dobry pomysl odbudowac polaczenie waskotorowe ; wlasnie na bocznicy Sztutowo -Katy Rybackie-Krynica Morska -Nowa Karczma, Mozna wykorzystac stary szlak kolejki wybudowany w kwietniu 1945 roku przez niemiecki Wermacht ,a nastepnie rozebrany zapewnie przez Rosjan!? Tanie polaczenie z tym regionem ,i atrakcja dla wczasowiczow , zaowocuje zwiekszeniem walorow turystycznych mierzei!
25 marzec 2019 : 21:09 Stary kolejarz | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0845 4.1671
EUR 4.2992 4.386
CHF 4.6143 4.7075
GBP 5.1641 5.2685

Newsletter