Niemiecka grupa żeglugowa Hapag-Lloyd ujawniła swoje plany związane z modernizacją statku o pojemności 15 000 TEU. Kontenerowiec Sajir ma zostać przystosowany do eksploatacji z wykorzystaniem skroplonego gazu ziemnego (LNG) jako paliwa.
Kontrakt na modernizację został podpisany w ubiegłym tygodniu z Hudong Hondhoa Shipbuilding. Jak informuje armator, przebudowa zostanie przeprowadzona w stoczni Huarun Dadong Dockyard Co.,Ltd. w Szanghaju.
W czasie przebudowy układ paliwowy statku oraz istniejący silnik spalinowy na paliwo ciężkie (mazut) zostaną przekształcone w silnik dwupaliwowy. Plan przedsiębiorstwa zakłada eksploatację statku z wykorzystaniem LNG, ale również możliwość wykorzystania niskosiarkowego oleju opałowego jako paliwa zapasowego.
- Modernizując Sajir, będziemy pierwszą firmą żeglugową na świecie, która przebudowuje kontenerowiec tej wielkości na napęd LNG - powiedział Richard von Berlepsch, dyrektor ds. zarządzania flotą w Hapag-Lloyd.
Sajir jest jednym z 17 statków we flocie Hapag-Lloyd, które mają być napędzane LNG. Jego 16 bliźniaczych statków jest również technicznie przygotowanych do takiej modernizacji.
AL
Fot.: Hapag-Lloyd