Żegluga

Jak poinformowało Radio Szczecin, przedstawiciele armatora oglądali prom Finneagle, który obecnie pływa na trasie Barcelona - Tanger w Maroku. Polska Żegluga Bałtycka otrzymała zgodę Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej na zakup nowych jednostek.

Czytaj także: Polsko-szwedzka współpraca portów przy rozbudowie floty promowej

Prom Finneagle został zbudowany w 1999 roku. Ma 188 metrów długości, a na swój pokład może zabierać 440 pasażerów. Linia ładunkowa promu to 2200 metrów. Statek należy do włoskiego armatora Grimaldi i pływa w barwach Finnlines. Przypomnijmy, że PŻB kupiła już od tego armatora Mazovię. Prom, który wcześniej nosił imię Finnarrow, został przebudowany w Szczecinie - m.in. dobudowano kabiny i obecnie może przewozić tysiąc pasażerów.

Polska Żegluga Bałtycka dysponuje wysłużonymi promami, które zostały wybudowane w latach 80. i w najbliższym czasie powinny zostać wymienione na nowsze. Szacuje się, że Finneagle może kosztować nawet 40 milionów euro.

-1 Po co kupować strocie
kiedy planuje się budowę nowych promów .
02 wrzesień 2016 : 10:34 taka prawda | Zgłoś
0 Kto planuje?
Pan Minister ma Plan, zapewne genialny - jak wszytstko, co wydalił z siebie nie-rząd Pisich. Ale rzeczywistość skrzeczy -albo pińcet plus zagrycha, albo nowe zabawki. Nie bądźmy naiwni, żadnych nowych nowych promów nie będzie. Będą stare, ale prawie nowe.
02 wrzesień 2016 : 20:24 Bajki,bajki | Zgłoś
+2 Nie kumam
PŻB ma stare promy i to jest problem. Po co ogląda równie stary prom 1999 czyli 17 lat zanim sprowadzi do Polski wyremontuje, przystosuje do swoich potrzeb będzie rok 2017 czyli statek ma 17 lat. To na tym ma polegac odnowa floty, żeby stare zamieniać na stare??????
02 wrzesień 2016 : 18:59 Tzarowa | Zgłoś
0 ma sie takie na jakie cie stac
nie skumasz bo nie siedzisz w realiach tego biznesu, masz takie statki na jakie faktycznie cie stac
18 listopad 2016 : 11:27 kumak | Zgłoś
+5 Biznes jest biznes
Nie kumacie to nie macie; 2 nowe promy wybuduja za 3 lata, teraz kupia uzywke, za pol roku wprowadza do eksploatacji i do czasu nowych promow bedzie robila pieniadz, reklame, trzymala miejsce na linii itp itd, a dwa nowe zastapia stare;
02 wrzesień 2016 : 20:39 FINN | Zgłoś
-2 Fantazja
Cytuję FINN:
Nie kumacie to nie macie; 2 nowe promy wybuduja za 3 lata, teraz kupia uzywke, za pol roku wprowadza do eksploatacji i do czasu nowych promow bedzie robila pieniadz, reklame, trzymala miejsce na linii itp itd, a dwa nowe zastapia stare;


Masz chłopie fantazję, pogratulować. Realia, ekonomia i matematyka jak widzę nie mają dla Ciebie znaczenia.
02 wrzesień 2016 : 21:28 Gryf | Zgłoś
0 bez zartow
realia sa takie chlopie ze nie wybuduja nowych promów, jesli juz to bardzo drogie buble za wiele wiele lat
18 listopad 2016 : 11:25 tylko nie Gryf | Zgłoś
+1 Dokąd?
A dokąd oni chcą tym promem pływać? Bo chyba nie do Ystad - prom ma 188 m długości, a Ystad przyjmuje jednostki do 170 m (i wyjątkowo 174m Skanię). Chyba, że zamiast Wawela z Gdańska do Nynashamn.
02 wrzesień 2016 : 21:27 Gryf | Zgłoś
+2 Otoż tak
jw
03 wrzesień 2016 : 14:27 gryf to syf | Zgłoś
0 Nynashamn
Dobrze by było. Wawel ledwo zipie na lini do Nynashamn. Ma duże klopoty z kabinami których zawsze brakuje. Jednakże 440 miejsc dla pasażerów to stanowczo za mało. Prom powinien przejść przebudowę tak jak to było w przypadku Mazovii. To kolejne koszty. Skoro się już rozgladają to pewnie już mają konkretny plan.
06 wrzesień 2016 : 06:06 W.G. | Zgłoś
+1 Co robiło PŻB do teh pory?
Panowie Prezesi...gdzie przejadaliście zyski? Mamy rok 2016, a Wy posiadacie promy z lat 80-tych?
05 wrzesień 2016 : 05:48 Wujek | Zgłoś
0 poprawka
witam Panie GRYF chcialbym pana zapytac ile razy byl pan w Ystad a wogole czy byles i widziales jakie statki (promy) wplywaja do tego portu chyba masz mala wyobraznie plywalem na promach ochdziesiat lat a ten port to odwiedzalem co dwa tygodnie prosba nie wprowadzaj ludzi w blad jak nie wiesz
05 wrzesień 2016 : 19:22 BODEK | Zgłoś
0 Na oko?
Do Ystad nie wpływa nic większego niż Polonia i Skania. Na oko może się wydawać, że coś większego tam wpłynie, ale tak nie jest. Każdy kapitan na promie ma stresa jak trzeba się w Ystad obrócić. Poza tym jest coś takiego jak przepisy portowe i tam jasno, czarno na białym stoi do jakiej długości statki port przyjmuje. Więc nie czaruj swoim "widzimisię" i "doświadczeniem" tylko zobacz do przepisów i wszystko będzie jasne. Ystad ponad 180metrowego promu nie przyjmie, tak samo jak nie przyjęli Wolina Unity Line (też ponad 180 m), który pływa do Trelleborga.
06 wrzesień 2016 : 06:14 Gryf | Zgłoś
0 nowe keje
Ystad buduje nowe dłuższe keje pod promy w porozumieniu z PZB.
27 wrzesień 2016 : 08:51 marynarz69 | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0588 4.1408
EUR 4.232 4.3174
CHF 4.5037 4.5947
GBP 5.1022 5.2052

Newsletter