Firma DNV GL ogłosiła właśnie, że osiągnęła porozumienie ze Stena Line w sprawie klasyfikacji statków, które zostały niedawno zamówione przez szwedzkiego armatora.
Informację o podpisaniu kontraktu towarzystwo klasyfikacyjne DNV GL podało podczas odbywających się niedawno targów Posidonia. Jest to umowa na usługi klasyfikacyjne, które obejmą cztery promy, jakie powstaną dla Stena Line w chińskiej stoczni AVIC Weihai. Cztery zamówione przez europejskiego operatora statki mają zostać dostarczone w latach 2019-2020. Niewykluczone, że będzie ich więcej, bo w umowie znalazła się opcja przewidująca możliwość rozszerzenia zamówienia o kolejne cztery jednostki.
Statki mają powstać w oparciu o nowy zestaw standardów i przepisów, które DNV GL wprowadziło w życie 1 stycznia 2016 r.
- Jesteśmy zadowoleni, że zostaliśmy wybrani przez Stena Line do tego nowego, ekscytującego projektu. Z tego, że tak zorientowany na jakość i innowacje właściciel jak Stena Line zdecydował się na budowę tych statków w oparciu o nowy zestaw zasad wdrożony przez DNV GL - powiedział Knut Ørbeck-Nilssen reprezentujący towarzystwo klasyfikacyjne. - To pokazuje, że nasi klienci odpowiadają na możliwości, jakie stwarzają nowe zasady.
Statki zostaną zbudowane według projektu opracowanego przez firmę Deltamarin, który zakłada, że będą one wyróżniać się pod względem efektywności oraz elastyczności w odniesieniu do połączeń, które będą obsługiwać. Zgodnie z planem, nowe jednostki będą obsługiwać krótkie międzynarodowe trasy. Pierwsze z nich zostaną skierowane na Morze Północne.
Każdy z nowych promów będzie mógł przyjąć na pokład 1000 pasażerów i będzie dysponował linią ładunkową o długości 3100 metrów. Jednostki będą już przygotowane do ewentualnego przystosowania ich w przyszłości do zasilania paliwem LNG bądź metanolem.
Czytaj także: Deltamarin konstruuje dla Stena Line
PromySkat
Źródło: DNV GL