Prawo, polityka

Marek Gróbarczyk, nowy minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej wskazał główne problemy swojej pracy.

Jak powiedział Radiu Koszalin, zależy mu między innymi na rozwoju portów i stworzeniu strategii rozwoju środkowego wybrzeża. Wszystko w oparciu o gospodarkę morską. Nowy minister podkreślił także, że Prawo i Sprawiedliwość nie będzie budować statków, bo ten biznes musi się opłacać. Zaznaczył, że w ciągu trzech miesięcy powstanie ustawa stoczniowa, która ma określić między innymi źródła finansowania tej branży. Minister Gróbarczyk uważa, że dla ratowania polskiego rybołówstwa i zasobów morza trzeba przekonać kraje bałtyckie, aby ograniczyły połowy paszowe. - Potrzeba zahamowania na pewien okres połowów. W grę wchodzą nawet czasowe wyłączenia akwenów. W tym czasie trzeba stworzyć programy osłonowe dla rybaków - mówił Marek Gróbarczyk. Minister gospodarki morskiej wyklucza prywatyzację takich przedsiębiorstw, jak na przykład Polska Żegluga Bałtycka w Kołobrzegu. - Ministerstwo Skarbu chce się tego wyzbyć. Naszym celem jest zahamowanie takich procesów, stworzenie grupy holdingowej. To podniesie możliwości naszych przedsiębiorstw - uważa nowy minister. Marek Gróbarczyk uciął spekulacje co do siedziby ministerstwa. W grę wchodzi wyłącznie Warszawa, a nie na przykład Słupsk. - Wszyscy wiedzą, że ministerstwa są w Warszawie. Tu jest ośrodek władzy i tutaj musi znajdować się minister, który będzie aktywnie uczestniczył w pracy innych resortów - uciął minister Gróbarczyk, który podkreślił, że w Słupsku znajduje się siedziba Urzędu Morskiego.

Przypomnijmy, że z inicjatywą utworzenia siedziby resortu w Słupsku wystąpił na antenie Radia Koszalin prezydent Robert Biedroń. Prezydent zapowiedział też, że zamierza spotkać się z parlamentarzystami z regionu, aby lobbowali za takim rozwiązaniem.

Radio Koszalin 

+2 Pan Minister Gróbarczyk
Rozwój żeglugi, rybołówstwa i stoczni to deklaracje polityczne! W dziedzinach tych wymagana jest radykalna restrukturyzacja i prywatyzacja. Zapomniał Pan o rozwoju portów i maksymalnie wykorzystywanych, istniejących i budowie uzupełniających, konkurencyjnych powiązań z portami. Najważniejsze: port Elbląg, przekop Mierzei i aktywacja żeglugi na Wiśle. Rozwój gospodarki kraju jest zależny przede wszystkim od rozwoju portów i nie trzeba się głowić nad tym, co z tych portów będzie się wozić i przewozić!
17 listopad 2015 : 11:06 Mirosław | Zgłoś
0 port w Elblągu najważniejszy ??????
chyba coś ci się pokróliczkowało, toż to margines gospodarki morskiej.
18 listopad 2015 : 16:46 grzegorzp | Zgłoś
0 Geniealne!
Toż to genialne wizje! Tylko ministerialna głowa mogła coś takiego wymyśleć.
18 listopad 2015 : 17:17 DarekN | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9463 4.0261
EUR 4.3014 4.3882
CHF 4.5747 4.6671
GBP 5.1219 5.2253

Newsletter