Morska energetyka wiatrowa, cyberbezpieczeństwo w portach, inwestowanie w portach europejskich, zasilanie elektryczne statków z lądu (OPS) i definiowanie odpowiedzialności klimatycznej – to niektóre tematy zbliżającej się bardzo dużymi krokami 12. edycji międzynarodowej konferencji Transport Week. Wydarzenie organizowane przez firmę Actia Forum odbędzie się w dniach 14-15 marca 2023 r. w Gdyni. W tym roku nowością będzie premiera cyklu Baltic Ports for Climate Conference, organizowanego we współpracy z Baltic Ports Organization.
Jak zwykle dyskusje i prezentacje obejmą szeroki wachlarz tematów, od aktualnej sytuacji geopolitycznej i jej wpływu na sektor transportowy, poprzez dogłębną analizę rynku, po prezentacje najciekawszych projektów infrastrukturalnych w portach i terminalach.
Transport Week 2023 wiąże się także z premierą konferencji Baltic Ports for Climate, organizowanej we współpracy z Baltic Ports Organization zrzeszającej już 49 członków reprezentujących najbardziej znaczące porty i interesariuszy w regionie Morza Bałtyckiego (Baltic Sea Region – BSR). Wydarzenie pozwoli zorientować się uczestnikom w temacie postępu zmian klimatu w BSR, a także zwrócić uwagę na ostatnie projekty związane z klimatem, zainicjowane przez porty bałtyckie.
Ogólny zarys i kluczowe punkty wydarzenia
Geopolityka jest obecnie jednym z najczęściej poruszanych tematów i prawdopodobnie pozostanie jednym z nich w najbliższej przyszłości. Dlatego przyjrzymy się z bliska, jak te zmiany wpływają na główne trendy determinujące sektor transportowy w Europie Środkowo-Wschodniej. Wspólnie z naszym wieloletnim partnerem, magazynem „Namiary na Morze i Handel”, postaramy się również znaleźć powiązania między geopolityką a cyberbezpieczeństwem, związanymi z tym zagrożeniami i stanem gotowości europejskiego sektora transportowego.
Transport Week od dłuższego czasu i nie bez powodu jest kojarzony z branżą transportu morskiego. Nasi eksperci-paneliści omówią, jak porty morskie w regionie Morza Bałtyckiego wypadają w porównaniu z ich odpowiednikami z innych regionów Europy w oparciu o obroty, rozwój nowych tras towarowych i możliwe zmiany na szlakach handlowych.
Jeśli chodzi o inwestycje w regionie Morza Bałtyckiego, to dzieje się bardzo dużo w tym względzie, dlatego na naszym branżowym spotkaniu porozmawiamy szerzej o ambitnych, złożonych projektach infrastrukturalnych i uzasadnieniu ich realizacji. Kwota chińskiego kapitału napływającego do europejskich portów i terminali to kolejny kluczowy punkt dyskusji, którą przeprowadzimy w marcu 2023 r., analizując potencjalne ryzyka, które mogłyby umknąć naszej uwadze.
Zwieńczeniem pierwszego dnia będzie rozwój sektora morskiej energetyki wiatrowej. Jak to wpisuje się w politykę bezpieczeństwa energetycznego UE, edukowanie i przyciąganie niezbędnej siły roboczej oraz pułapki, których należy unikać przy planowaniu morskich projektów wiatrowych w oparciu o doświadczenia ekspertów z Danii, Niemiec i Wielkiej Brytanii – omówimy wszystkie te kwestie.
Klimat i cyberbezpieczeństwo
Jak już wspomnieliśmy, w nadchodzącej edycji Transport Week nie zabraknie współpracy zarówno z nowymi, jak i znajomymi partnerami. Po raz kolejny łączymy siły z dwutygodnikiem „Namiary na Morze i Handel”, którego przedstawiciele szerzej omówią kwestię cyberbezpieczeństwa w transporcie i logistyce podczas pierwszego dnia wydarzenia. Z kolei drugiego dnia razem z Baltic Ports Organization po raz pierwszy zaprezentujemy ich nowy cykl konferencji pod nazwą Baltic Ports for Climate.
Program i rejestracja / więcej informacji: https://www.transportweek.eu
REL