Inne

W poniedziałek 13 maja, okręt szkolny ORP Iskra, z podchorążymi Akademii Marynarki Wojennej na pokładzie, udał się w trzymiesięczny rejs nawigacyjno-szkoleniowy.

 

Podczas rejsu pod żaglami studenci odbędą praktyki morskie i nawigacyjno-astronomiczne.

Istotnym elementem studiów wojskowych w Akademii Marynarki Wojennej są cykliczne praktyki na okrętach MW oraz w jednostkach brzegowych MW. Dlatego właśnie na pokładzie barkentyny ORP Iskra podchorążowie zdobywają umiejętności marynarskiej profesji. Po pierwszym roku przyszli oficerowie odbywają praktykę marynarską, która polega na wpojeniu podstaw marynarskiego rzemiosła tj. prac okrętowych oraz organizacji życia na okręcie. Drugi rok studiów wieńczy rejs astronawigacyjny podczas, którego testowane są umiejętności prowadzenia nawigacji na podstawie położenia ciał niebieskich.

Przed podchorążymi AMW żegluga po morskich i oceanicznych akwenach, wizyty w zagranicznych portach, a przede wszystkim doskonalenie trudnego morskiego rzemiosła. Do macierzystego portu ORP Iskra powróci na przełomie sierpnia i września.

Dla załogi okrętu ORP Iskra będzie to kolejny długi rejs z podchorążymi. Barkentyna ORP Iskra czynnie uczestniczy w procesie wyszkolenia przyszłego oficera i podoficera Marynarki Wojennej. Podchorążowie zdobywają praktyczną wiedzę z zakresu dowodzenia, szkolenia techniczno–specjalistycznego i długotrwałego obsługiwania mechanizmów. Zapoznają się ze środkami ratunkowymi i zasadami postępowania w warunkach zagrożenia życia na morzu. Poznają tradycje Marynarki Wojennej, mają możliwość skonfrontowania znajomości „Regulaminu służby na okrętach MW RP” i „Ceremoniału morskiego” z ich praktycznym zastosowaniem na okrętach. Uczestniczą również w uroczystościach rocznicowych i patriotycznych godnie reprezentując biało-czerwona banderę na morzach i oceanach świata.

rel (3. Flotylla Okrętów)

Fot.: kmdr ppor. Radosław Pioch

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0491 4.1309
EUR 4.2097 4.2947
CHF 4.5098 4.601
GBP 5.0936 5.1966

Newsletter