10 listopada 2016 r. firmy: Remontowa Hydraulics Systems Sp. z o.o., Fabryka Sprzętu Okrętowego „Meblomor” S.A., Toruńskie Zakłady Urządzeń Okrętowych „Towimor” S.A., AMEK Offshore Sp. z o.o. oraz Hydromega Sp. z o.o. utworzyły konsorcjum polskich producentów wyposażenia pokładowego wspierających inwestycję Projektu „Batory”.
Liderem konsorcjum jest Remontowa Hydraulics Systems Sp. z o.o. Przedsięwzięcie to wyraz konsolidacji polskich firm w ramach odbudowy polskiego przemysłu stoczniowego.
Jak informują firmy uczestniczące w konsorcjum, których przedstawiciele 10 bm. podpisali w tej sprawie list intencyjny, najważniejszym celem funkcjonowania konsorcjum jest przedstawienie kompleksowej oferty na dostawy wyposażenia na prom ro-pax „Batory” jak również inne promy pasażerskie.
Link do listu intencyjnego:
http://forumokretowe.org.pl/files/news_pl_101.pdf?m=1479051414
Firmy partnerskie biorące udział w konsorcjum dostarczą najwyższej klasy sprzęt, przygotowany w oparciu o wieloletnie doświadczenie branżowe.
Cele jakie sobie stawiają to m.in.:
- konsolidacja polskich firm w ramach odbudowy polskiego przemysłu stoczniowego,
- dostawy najwyższej klasy, popartej doświadczeniem i pozycją na rynku,
- rozwój krajowych i najlepszych w branży firm, zgodny z polityką budowania Narodowych Czempionów,
- kompleksowa oferta wyposażenia, pochodząca od uznanych na rynku dostawców,
- wsparcie dla firm projektowych,
Z prezentacji pt.: "Plan na rzecz odpowiedzialnego rozwoju" zamieszczonej na stronie Ministerstwa Rozwoju wynika, że program "Batory" to część planu wicepremiera Mateusza Morawieckiego. Zakłada on m.in. budowę w polskich stoczniach promów pasażerskich. Jednostki ma zamówić Polska Żegluga Morska i Polska Żegluga Bałtycka. Inwestycję ma finansować Polski Fundusz Rozwojowy. W ten sposób Ministerstwo Rozwoju zamierza wspomóc polskie firmy, by te w większym stopniu zaangażowały się w rozwój przemysłu stoczniowego.
Zakładany efekt programu "Batory" to przesunięcie polskiego sektora stoczniowego w kierunku produkcji większych, wyspecjalizowanych jednostek o wyższej wartości dodanej. Przesłanki rynkowe dla ww. programu to prognozowane zamówienia polskich podmiotów oraz dynamiczny wzrost rynku statków o napędzie LNG uwarunkowany wymogami ochrony środowiska naturalnego.
GL
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.