Rada Nadzorcza Stoczni Remontowej Nauta w Gdyni, należącej do Polskiej Grupy Zbrojeniowej, odwołała dotychczasowy zarząd spółki i powołała nowy. Nie podano powodu zmiany.
Stocznia Remontowa Nauta w Gdyni jest częścią MARS Shipyard & Offshore należącej do Polskiej Grupy Zbrojeniowej. 95,86 proc. akcji Stoczni Nauta należy do Funduszu Inwestycyjnego MARS FIZ. Pozostałe akcje należą do pracowników spółki oraz Skarbu Państwa.
Natalia Soldecka, specjalista ds. marketingu MS Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA, który zarządza funduszem MARS poinformowała PAP w komunikacie, że dotychczasowy zarząd stoczni został odwołany. Nie odpowiedziała na pytanie o powody zmiany zarządu.
"Decyzję o zmianie składu zarządu Stoczni Remontowej Nauta podjęła Rada Nadzorcza spółki. 12 kwietnia br. stanowisko prezesa zarządu stoczni objął Sławomir Latos, członkiem zarządu został Jerzy Konieczny" - podała.
Do tej pory zarząd był trzyosobowy; prezesem był Krzysztof Juchniewicz, a wiceprezesami - Adam Potrykus i Paweł Matwiejko-Demusiak.
Soldecka poinformowała, że nowy prezes stoczni - Sławomir Latos posiada wieloletnie doświadczenie menadżerskie w branży stoczniowej; zajmował się m.in. zarządzaniem działem handlowym stoczni, odpowiadał za strategię działu sprzedaży oraz kierował projektami remontowymi. Jest absolwentem Wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa na Politechnice Gdańskiej.
Jerzy Konieczny od kilku lat związany jest ze Stocznią Remontową Nauta, gdzie dotychczas pracował jako dyrektor produkcji i specjalista ds. kontrolingu. Wcześniej kierował projektami związanymi z budową i przebudową statków i platform wiertniczych oraz remontami jednostek pływających w stoczniach Remontowa SA i Wisła w Gdańsku. Jest absolwentem studiów w Instytucie Okrętowym na Politechnice Gdańskiej.
Na początku lutego, jak podała Agencja Rozwoju Przemysłu, Stocznia Remontowa Nauta SA podpisała z PKO BP, ARP i z ING BSK umowy kredytowe o łącznej wartości 160 mln zł. W ocenie ARP, umowy i uruchomienie finansowania zapewni stoczni stabilizację finansową na najbliższe lata i da szansę dalszego rozwoju. Agencja wspiera finansowo rozwój Nauty od 2009 r. Agencja wówczas zaznaczyła, że Nauta jest jedną z najszybciej rozwijających się stoczni w Polsce. W latach 2009-2015 spółka zwiększyła wolumen przychodów ponad czterokrotnie, uzyskując sprzedaż sięgającą ponad 415 mln zł w 2015 r. Jak podała stocznia, ok. połowy tej kwoty uzyskano z działalności remontowej.
Kilka dni temu Nauta poinformowała, że podpisała kontrakty na budowę dwóch częściowo wyposażonych trawlerów rybackich dla stałego klienta, stoczni z Danii. Podano wówczas, że stocznia ma pełen portfel zamówień do połowy przyszłego roku.
bls/ mhr/
nie przejmie. ARP i PGZ czuwa. Państwo zamówienia da i wszystko zostanie jak było.
Stocznie powinny podlegać bezpośrednio pod ministerstwo bez 3 szczebli pośrednich:
1. Minister
2. ARP
3 TFI
4. Mars
5. Stocznie: MSR w Świnoujściu, Gryfia w Szczecinie, Nauta Gdynia.
Pozbyć się firm niezwiązanych z branżą okrętowa.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.