Inne

Żegluga i lotnictwo zostały wykluczone z ponoszenia kosztów emisji dwutlenku węgla w porozumieniu klimatycznym, nad którym obradowano w grudniu w Paryżu, jednakże presja na te dwie gałęzie przemysłu w tym zakresie nie zmalała.

Tym razem wezwanie nadeszło ze strony Międzynarodowego Funduszu Walutowego (MFW), który apeluje o wprowadzenie podatku od emisji CO2 w gałęziach żeglugi i lotnictwa.

Według obliczeń MFW opodatkowania przemysłu morskiego może przynieść nie mniej niż 25 mld USD. Pieniądze mogłyby zostać wykorzystane na pomoc krajom rozwijającym się w zakresie walczenia ze zmianami klimatycznymi. W wewnętrznym raporcie, MFW przyznaje, że wdrożenie podatków emisji CO2 nie jest kwestią łatwą. Koordynacja na szczeblu międzynarodowym w odniesieniu do transportu morskiego jest bardzo ważna, tak samo jak umowy dwustronne w zakresie podatków od paliwa w lotnictwie.

W ujęciu globalnym 30 USD za tonę CO2 w opłatach paliwowych zgodnie z danymi za 2014 rok mogłoby przynieść około 25 mld USD na ochronę środowiska, nawet z uwzględnieniem kompensat dla krajów rozwijających się.

COP21 w Paryżu zakończyła się wielkim rozczarowaniem ze względu na nie uwzględnienie w ostatecznym pakiecie klimatycznym przemysłu morskiego i lotnictwa. Kluczowi gracze na rynku zgodzili się już jednakże na uruchomienie planu B.

Przedstawiciele Maersk Group, europejscy armatorzy zebrani w ECSA (Stowarzyszenie Armatorów Wspólnoty Europejskiej) oraz stowarzyszenie duńskich armatorów spotykają się na początku 2016 roku w celu przyspieszenia procesu tworzenia bardziej efektywnego i przyjaznego środowisku przemysłu morskiego po niezbyt udanym zakończeniu szczytu klimatycznego.

promy24.com

 

+4 Killer
Maersk najwyrazniej chce zarznac konkurencje pod plaszczykiem ochrony srodowiska. Shipping najbardziej kontrolowany, scigany, certifikowany i monitorowany sector gospodarki juz ledwo zipie z braku launkow. Baltic Dry Index spadl ponizej 400. Leza takze tankowce i offshore. To jeszcze chca dowalic nam podatek od emisji CO2. Statki ktore emituja globalnie zaledwie 2.5 % CO2 sa niewspolmiernie scigane na calym swiecie jako latwy lup i zarobek dla "obroncow" srodowiska, EPA, PSC i calej reszty bandy lapowkarzy. IMO nic nie robi dla shipping tylko wprowadza kolejne przepisy i certyfikaty. Bedziemy padac jak kawki, dzieki Ci Maersk. ;(
14 styczeń 2016 : 14:18 Zenek | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.8558 3.9336
EUR 4.209 4.294
CHF 4.312 4.3992
GBP 5.0101 5.1113

Newsletter