Europejska Agencja Bezpieczeństwa Morskiego (EMSA) przeprowadziła w Polsce audyt dotyczący wdrożenia wymagań w zakresie minimalnego poziomu wyszkolenia marynarzy. Audyt obejmował system szkolenia i wydawania dokumentów marynarzy. Raport z audytu zostanie opracowany i przekazany polskiej administracji.
Audyt obejmował:
- akty prawne wdrażające postanowienia Konwencji STCW i Dyrektywy 2008/106/WE,
- wydawanie i weryfikowanie dokumentów kwalifikacyjnych marynarzy,
- proces przeprowadzania audytów w zakresie uznawania morskich jednostek edukacyjnych,
- prowadzone szkolenia kwalifikacyjne marynarzy,
- przeprowadzanie egzaminów kwalifikacyjnych dla marynarzy,
- środki zapobiegawcze dotyczące fałszowania dokumentów kwalifikacyjnych.
Decyzją dyrektora zarządzającego Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Morskiego (EMSA) nr 2015/008 zgodnie z Dyrektywą 2008/106/WE audyt przeprowadzono w dniach 18-31 marca 2015 r. w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju (Departament Transportu Morskiego i Bezpieczeństwa Żeglugi), Urzędzie Morskim w Gdyni, Akademii Morskiej w Gdyni, Szkole Morskiej w Gdyni i Ośrodku Szkolenia Zawodowego Gospodarki Morskiej w Gdyni.
Europejska Agencja Bezpieczeństwa Morskiego (EMSA) udziela państwom członkowskim i Komisji Europejskiej pomocy technicznej oraz wsparcia podczas opracowywania i wprowadzania w życie przepisów dotyczących bezpieczeństwa morskiego, ochrony na morzu i zanieczyszczeń spowodowanych przez statki.
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju