Grupa CTL Logistics w 2014 r. przewiozła w Polsce koleją 14,15 mln ton ładunków, wykonując pracę przewozową 3,5 mld tkm.
W ocenie zarządu firmy, to dobry wynik. Grupa koncentrowała się na optymalizacji działalności poszczególnych spółek. Wpłynęło to na wzrost rentowności grupy i jej dobre wyniki finansowe.
Zarazem grupa rozwijała kompleksową ofertę logistyczną, w której przewozy kolejowe stanowią tylko część przychodów. Jest to wynik przekształcania firmy przewozowej w operatora logistycznego oferującego szeroki wachlarz usług.
Bieżący rok przyniesie kontynuację tej polityki oraz rozwój oferty dedykowanej poszczególnym klientom, zapewnia zarząd.
- Na rynku usług przewozowych nadal najbardziej istotna jest cena, ale dosyć szybko rośnie grupa klientów, która oczekuje oferty wzbogaconej o dodatkowe elementy i przede wszystkim jakości - mówi Jacek Bieczek, prezes zarządu. - Efektem naszej strategii było zmniejszenie tonażu przewożonych ładunków, przy jednoczesnym wydłużeniu obsługiwanych tras i poszerzonym wachlarzu usług.
Ten rok będzie też bardzo ważny dla działalności CTL Logistics na rynku niemieckim. W 2014 roku przewiozła tam koleją ok 2,8 mln ton ładunków, wykonując pracę ponad 916, 5 mln tkm.
- Uzgadniamy obecnie nowe kontrakty, co przełoży się na znaczący wzrost naszego udziału na tym rynku - mówi Jarek Król, członek zarządu CTL Logistics. - Interesuje nas współpraca z firmami ze wszystkich kluczowych branż, w tym paliwowej, ale coraz większy nacisk kładziemy także na obsługę przewozów intermodalnych.
Według niego, obiecująco dla spółki wygląda także rynek stalowo - hutniczy. - Jako jedyni w Polsce i jedni z nielicznych w Europie realizujemy z powodzeniem, na trasie Polska - Niemcy, przewozy ponadgabarytowych ładunków na potrzeby modernizacji infrastruktury kolejowej - dodaje Król.
Z danych Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że Grupa CTL Logistics miała w ub. roku 5,7 proc. udział w przewozach kolejowych (w ujęciu wagowym), tj. mniejszy niż w 2013 r. (prawie 6,8 proc.).
Jej zarząd podkreśla, że faktyczny udział grupy w rynku przewozów w Polsce różni się w stosunku do danych publikowanych przez UTK. Obejmuje wartości z wszystkich spółek należących do Grupy CTL Logistics, a nie tylko tych, których udział w rynku jest większy niż 0,5 proc.
Przypomnijmy, że właściciel CTL Logistics nadal toczy negocjacje w sprawie zbycia jej akcji. W grudniu, nie doszło do umowy w tej sprawie z PKP Cargo.