Gdańska Stocznia Conrad przeprowadziła wodowanie drugiego luksusowego jachtu z serii Conrad C144s - Extra Time (pierwszym był Ace). Jest kolejnym z serii największych dotąd zbudowanych w całości w Polsce superjachtów.
Za projekt architektoniczny bryły zewnętrznej superjachtu odpowiada Reymond Langton Design, za wnętza - M2Atelier, a od strony technicznej Extra Time jest dziełem projektantów z Diana Yacht Design. Jak czytamy w oficjalnym komunikacie stoczni - Extra Time oferuje najwyższy poziom luksusu i komfortu. Wyjątkowe wnętrza Ace posłużyły jako głęboka inspiracja dla Extra Time, zapewniając płynne połączenie elegancji i wyrafinowania. Całość zgodnie z filozofią włoskich projektantów "mniej znaczy więcej".
Superjacht może pomieścić do 10 gości w 5 kabinach, w tym w apartamencie głównym, a także posiada kabiny dla 9 członków załogi. Statek wyposażony jest w dwa silniki Caterpillar, dzięki czemu osiąga maksymalną prędkość 14 węzłów i zasięg 5100 mil morskich. Swój pierwszy sezon spędzi na południu Francji.
Seria Conrad C144s ustanowiła – jak twierdzi stocznia - nowy standard w produkcji jachtów, a pierwsza jednostka, Ace, otrzymała osiem międzynarodowych nagród. Wodowanie Extra Time, to kolejny kamień milowy w dziedzictwie doskonałości stoczni Conrad. Jacht ma zostać oficjalnie ochrzczony i przekazany armatorowi do końca kwietnia 2024 roku.
"Dla naszej stoczni kolejne wodowanie to kolejny sukces firmy i wszystkich jej pracowników. To świadectwo naszej ponad dwudziestoletniej tradycji i doświadczenia w budowaniu najlepszych w swojej klasie superjachtów. Extra Time błyszczy tak samo jak jej poprzedniczka, Ace. Dzięki swojej ponadczasowej sylwetce będzie olśniewać w każdym zakątku świata" - powiedział Mikołaj Król, prezes Stoczni Conrad.
Stocznia dodaje, że kadłub nr 3 z serii C144s jest w zaawansowanym stadium budowy, a jego dostawa planowana jest na wiosnę 2025 r., podczas gdy kadłub nr 4 jest obecnie oferowany na sprzedaż.
rel (Stocznia Conrad)
Fot.: Stocznia Conrad
Superjacht Conrad C144s Extra Time - charakterystyka podstawowa:
rodzaj statku - wypornościowy jacht motorowy / superjacht
projekt zewnętrznej bryły architektonicznej - Reymond Langton
projekt / aranżacja wnętrz - M2 Atelier
projektowanie techniczne - Diana Yacht Design, Conrad Shipyard
rok budowy - 2024
długość całkowita - 44,27 m
długość na wodnicy pływania - 42,98 m
szerokość maksymalna - 8,90 m
zanurzenie - 2,45 m
wyporność - około 472 t
tonaż pojemnościowy brutto - 497
prędkość serwisowa - 11 węzłów
prędkość maksymalna - 14 węzłów
zasięg - 5100 Mm przy prędkości 10 węzłów
napęd główny - silniki wysokoprężne: 2 × Caterpillar C18 Acert, d-rated, 599 kW, przy prędkości obrotowej 2100 obr./min.
przekładnia redukcyjna - 2 × ZF W2450
przekładnia - 2 × ZF W650
prądnice zawieszone (wałowe) - 2 × rubber design oil-cooled shaft lines generator
zespoły prądotwórcze - 2 × Caterpillar C7.1, 118 kW
system stabilizacji - CMC electric zero speed stabilizers
dziobowy ster strumieniowy - CMC Dualis Electra 90 kW
pojemności zbiorników:
paliwo - 51 300 l
woda słodka - 11 710 l
ścieki - 11 300 l
zużyty olej smarny - 1140 l
czysty olej smarny - 1020 l
wyposażenie pokładowe - Maxwell
system hydrauliczny - Feebe
trap - Feebe
żurawik do tendrów - Feebe
klimatyzacja - Condaria
maszyna sterowa - Jastram
oczyszczalnia ścieków - Hamann AG
wyposażenie nawigacyjne i komunikacyjne - Furuno / Sailor
powłoki ochronne - Awlgrip
wyparownik - Idromar
połączenie zasilania z nabrzeża - Asea
materiały konstrukcyjne – kadłub: stal; nadbudówka: aluminium
notacja klasy - LR + 100A1 SSC Yacht Mono G6, [+] LMC, MCA REG