SEACOR Marine Holdings, wiodący dostawca usług transportu morskiego i pomocniczego dla morskich obiektów energetycznych na całym świecie (offshore oil & gas i offshore wind), ogłosił zobowiązanie do nabycia czterech najnowocześniejszych systemów magazynowania energii od Kongsberg Maritime AS.
Hybrydowe rozwiązanie energetyczne, zaprojektowane w oparciu o najnowocześniejszą technologię, zostanie zainstalowane na czterech statkach typu PSV - zaopatrzeniowcach górnictwa morskiego (serwisowcach) SEACOR Marine, aby usprawnić sposób, w jaki firma zarządza zużyciem energii i emisjami na pokładzie tych statków.
Cztery statki objęte umową to SEACOR Ohio, SEACOR Alps, SEACOR Andes i SEACOR Atlas. Instalacja ma rozpocząć się w grudniu 2024 roku i zakończyć w drugim kwartale 2025 roku. Po zainstalowaniu nowych systemów na tych statkach ponad 50 proc. floty PSV SEACOR Marine będzie miało napęd hybrydowy.
Cztery zaopatrzeniowce offshore (PSV), wszystkie projektu Kongsberg Maritime UT771 CDL Design (dawniej Rolls-Royce), zostaną przystosowane do pracy z akumulatorowym napędem hybrydowym dzięki instalacji kontenerowego systemu magazynowania energii na pokładzie oraz powiązanych rozdzielnic i systemów sterowania pędnikami.
Modernizacja obejmie również nowy system dynamicznego pozycjonowania (DP) Kongsberg Maritime K-Pos, który zastąpi obecny system DP na wszystkich czterech statkach.
Począwszy od lutego 2024 r. w Ulsteinvik w Norwegii, Kongsberg Maritime zmodernizuje również UT771 CDL SEACOR Yangtze za przez instalację pokładowego systemu magazynowania energii (Deckhouse Energy Storage System).
John Gellert, dyrektor generalny SEACOR Marine, skomentował:
"Nasza decyzja o rozszerzeniu naszej floty hybrydowej jest zgodna z podstawowymi wartościami SEACOR Marine w zakresie innowacji i zarządzania środowiskiem oraz opiera się na naszym rekordzie lidera w zakresie przyjmowania zielonych technologii w sektorze morskim. SEACOR Marine był jednym z pierwszych operatorów offshore, który zainstalował hybrydowe systemy akumulatorowe, a ogłoszenie naszej najnowszej inwestycji stanowi znaczący krok w naszych ciągłych wysiłkach na rzecz zwiększenia wydajności operacyjnej i zmniejszenia wpływu naszej floty na środowisko. Te systemy magazynowania energii są inwestycją w zrównoważoną przyszłość naszej floty i naszą zdolność do spełnienia wymagań transportu morskiego naszych klientów na całym świecie. Cieszymy się, że możemy zaoferować naszym klientom dodatkowe statki PSV z napędem hybrydowym, które działają wydajnie dzięki zmniejszonemu zużyciu paliwa i powiązanym kosztom operacyjnym, jednocześnie zmniejszając emisję gazów cieplarnianych".
James Poulton, Kongsberg Maritime, Senior Vice President, Aftermarket Sales, powiedział:
"SEACOR Marine jest jednym z najbardziej doświadczonych operatorów hybrydowych systemów zasilania bateryjnego na rynku offshore i cieszymy się, że ponownie zdecydowali się rozszerzyć swoją flotę hybrydowych PSV o technologię Kongsberg Maritime. Widzimy, że dzięki zainstalowaniu zasilania bateryjnego zużycie paliwa w trybie DP na tych statkach można zmniejszyć nawet o 20 proc. Oprócz akumulatorów, konwersja będzie również obejmować połączenie z lądem, umożliwiające podłączenie do sieci energetycznej w porcie, co znacznie zmniejsza liczbę godzin pracy silnika i emisje z oleju napędowego. Kluczową korzyścią płynącą z natychmiastowej dostępności zasilania bateryjnego jest utrzymanie redundancji systemu zasilania statków, przy mniejszej liczbie pracujących silników. Jest to szczególnie przydatne podczas pracy w trybie DP, ale ma również swoją wartość w innych trybach operacyjnych".
rel (Kongsberg)