Dzisiaj pierwsze od dawna wodowanie na terenie byłej Stoczni Gdańskiej, obecnie należącym do Karstensen Shipyard Poland. Wodowanie wzdłużne statku rybackiego jest otwarte dla publiczności.
Wodowanie odbędzie się dzisiaj, w piątek, 20 października, o godzinie 14:00 z pochylni B-1 polskiego oddziału duńskiej stoczni w Gdańsku - Karstensen Shipyard Poland (dawniej Stocznia Gdańska) przy ul. Traserów 2 (przystanek SKM Gdańsk-Stocznia).
Jednostka, która ma być dzisiaj zwodowana, to Hákon, o stoczniowym numerze budowy 28/475.
Dla stoczni Karstensen Shipyard Poland, która wcześniej budowała częściowo wyposażone kadłuby dla swojej firmy-matki z Danii w wynajętej hali w Gdyni przy nab. Indyjskim, a która od niedawna jest gospodarzem części terenów byłej Stoczni Gdańskiej, jest to pierwsze wodowanie wzdłużne.
Wodowanie jest otwarte dla publiczności. Bramy stoczni mają być otwarte o godz. 13:00.
PBS
Rys.: Karstensens
NB 475 - charakterystyka podstawowa:
projekt statku - Karstensens Skibsværft A/S
długość całkowita - 75,40 m
długość między pionami - 71,10 m
szerokość konstrukcyjna - 16,50 m
wysokość do pokładu głównego - 6,15 m
wysokość do pokładu ochronnego - 8,75 m
tonaż pojemnościowy brutto - około 2900
silnik napędu głównego - Wartsila 8V31
Moc mapędu głównego - 5200 kW
średnica śruby napędowej - 4000 mm
prędkość eksploatacyjna - ok. 16 w.
silniki pomocnicze (zespołów prądotwórczych) - 1 × Caterpillar C32 940 kW + 1 × Caterpillar C18 550 kWe
prądnica zawieszona (wałowa) - 3200 kW
ster strumieniowy, dziobowy, chowany w kadłubie (retractable) - Brunvoll 950 kW
ster strumieniowy, rufowy, chowany w kadłubie - Brunvoll 700 kW
wciągarki - hydrauliczne, Sea Quest
żurawie - SeaQuest
zamrażalnia - 2 × FrioNordica 1300 kW
system podciśnieniowy - C-Flow, zbiorniki × 2, sprężarki 4 × 90 kW
zbiorniki do przewozu żywej ryby (RSW tanks) - 2425 m³
zbiorniki paliwowe - 599 m³
zbiorniki na wodę słodką - 75 m³
miejsca dla załogi - 15
klasyfikacja - DNV
notacja klasy - DNV +1A Fishing Vessel E0 Ice-C