Stocznia Szczecińska "Wulkan" jest w trakcie budowy patrolowca o długości 64 metrów przy współpracy z firmą G+K Steelcon. Kadłub zamówiony został przez tocznię Fassmer GmbH & Co. KG, znaną jako dostawca zaawansowanych technicznie statków specjalistycznych.
Zakończenie montażu kadłuba spodziewane jest do końca czerwca 2023 roku na pochylni Wulkan.
Potem, stocznia Fassmer w Berne zajmie się wyposażeniem jednostki, rozruchami urządzeń i systemów, próbami morskimi i przekazaniem jednostki armatorowi.
Kontrakt został podpisany pod koniec 2022 roku, uroczyste położenie stępki odbyło się 8 marca 2023 roku na hali produkcyjnej Stoczni Szczecińskiej "Wulkan" z udziałem wszystkich zaangażowanych stron.
Na zdjęciach stan prac na dzień 10.05.2023 w Stoczni Szczecińskiej "Wulkan".
Stocznia Szczecińska "Wulkan" udzieliła bardzo mało informacji o realizawanym projekcie. Jednak trudno o szersze informacje także w mediach niemieckich.
Z rozeznania Portalu Morskiego wynika, że najprawdopodobniej chodzo o jednostkę o stoczniowym symbolu budowy Fassmer 21/1/8050 i numerze IMO 9962108.
Jak poinformował nas niemiecki Federalny Urząd Celny kontrakt został przyznany stoczni Fassmer GmbH & Co. KG w wyniku otwartego, ogólno-europejskiego postępowania przetargowego.
Okręt ma być gotowy i przekazany przez stocznię niemiecka na przełomie 2024 i 2025 roku i będzie służył na Bałtyku.
Jednostka ma być wyposażona w napęd LNG.
Okręt patrolowy ma mieć ok. 1000 jednostek tonażu pojemnościowego brutto, 65,90 m długości całkowitej, 12,30 m szerokości, 2,85 m zanurzenia, prędkość do ok. 23 węzłów i załogę składającą się z 14 osób.
Okręt, zamówiony na początku roku 2022, noszący niemiecką banderę będzie używany przez niemiecki federalny urząd celny Bundeszoll (Beschaffungsamt der Bundeszollverwaltung) i będzie odbywał służbę w barwach straży wybrzeża Kustenwache.
Okręt patrolowy ma mieć długość całkowitą 65,90 m, długość między pionami 62,00 m, szerokość konstrukcyjną 12,00 m i wysokość boczną 5,40 m. Ma być napędzany czterema silnikami wysokoprężnymi MTU (Rolls Royce) o łącznej mocy MCR 5968 kW (8116 KM) i dwiema śrubami napędowymi.
Gotowa jednostka ma być przekazana przez stocznię Fassmer Fr GmbH & Co KG w 2024 roku.
rel (Stocznia Szczecińska "Wulkan"); PBS (PortalMorski.pl)
Fot.: Stocznia Szczecińska "Wulkan"
No faktycznie jest czym się puszyć i chwalić.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.