HybriGen Power and Propulsion to elastyczny system zasilania i napędu nowej generacji - poprawiający wydajność elektryczną i zasięg statku, zwiększający moc napędową i upraszczający instalację, zaprezentowany właśnie przez BAE Sysyems.
Nowy system wykorzystuje mniejsze i lżejsze komponenty dla jednostek pływających, bazując na 25-letnim doświadczeniu firmy w dziedzinie elektrycznych systemów napędowych. Jego modułowy system zasilania (modular accessory power system - MAPS) i modułowy system sterowania mocą (modular power control system - MPCS) umożliwiają stworzenie skalowalnego, dostosowanego do potrzeb rozwiązania, które spełnia specyficzne wymagania w zakresie mocy i napędu dla szeregu jednostek pływających, od żaglowców i holowników po promy pasażerskie.
System zasilania i napędu HybriGen może pracować zarówno w trybie hybrydowym, jak i czysto elektrycznym (all electric) - bez emisji spalin. Zapotrzebowanie na energię może być w pełni pokryte dzięki zastosowaniu akumulatorowego magazynowania energii.Wytwarza on wystarczającą ilość energii zarówno dla systemu napędowego jak i pozostałych odbiorników, np. w dziale hotelowym.
Dzięki temu, że dwa systemy odbiorników są napędzane przez jeden system napędowy, zwalnia się miejsce w maszynowni i ułatwia instalację oraz obsługę bieżącą w siłowni.
W przypadku statków wymagających większej mocy, system można z łatwością rozszerzyć (skalować) w celu zwiększenia pojemności magazynowania energii.
System zasilania i napędu HybriGen może być skonfigurowany jako elektryczny system hybrydowy, elektryczny system akumulatorowy lub elektryczny system z ogniwami paliwowymi. Obejmuje on silniki, akumulatorowe magazynowanie energii, inteligentne sterowanie, a w niektórych przypadkach generatory o zmiennej prędkości, tworząc czystą formę zasilania i napędu dla statków.
"Wykorzystując modułową konstrukcję, możemy dostosować nasze rozwiązanie do potrzeb każdego klienta, upraszczając instalację i zwiększając niezawodność systemu. Zwiększona moc napędu i wydajność elektryczna oznaczają, że nasi klienci mogą teraz przyspieszyć swoją podróż do zerowej emisji" - powiedział Steve Trichka, wiceprezes i dyrektor generalny działu Power & Propulsion Solutions w BAE Systems.
Technologia napędów elektrycznych BAE Systems wspiera aplikacje nisko- i zeroemisyjne dzięki sprawdzonym układom sterowania i komponentom, które są dostępne w wielu konfiguracjach systemowych - podano w oficjanym komunikacie firmy.
Prace nad systemem zasilania i napędu HybriGen i projektowanie konkretnych jego zastosowań będą prowadzone w zakładzie firmy w Endicott, w stanie Nowy York.
rel (BAE Systems)