Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA dokonał 3 marca br. jawnego otwarcia ofert złożonych elektronicznie w postępowaniu przetargowym na zakup statku pożarniczego. Złożona została jedna oferta wykonawcy - Remontowa Shipbuilding SA z grupy kapitałowej Remontowa Holding.
Postępowanie na zakup nowego statku jest prowadzone zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.). Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej 2020/S 230-568018 z dnia 25 listopada 2020 r.
Projekt „Zakup statku pożarniczego dla Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście Spółka Akcyjna” otrzymał dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Oś priorytetowa III Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego, Działanie 3.2 Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych.
Obecnie we flocie ZMPSiŚ są dwa statki pożarnicze. W Świnoujściu bazuje Strażak-26, który w pierwszej kolejności asystuje metanowcom dostarczającym skroplony gaz ziemny do terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego. W tym czasie w dyspozycji ZMPSiŚ jest Strażak-24 mający bazę w Szczecinie.
W parze ze stałym rozwojem i podnoszeniem jakości obsługi statków i ładunków w portach w Szczecinie i Świnoujściu idą działania ZMPSiŚ SA, których celem jest zwiększanie poziomu bezpieczeństwa w obu portach. Stąd decyzja o zakupie nowego statku pożarniczego z przeznaczeniem do wykonywania zadań ochrony przeciwpożarowej przy przeładunkach, transporcie materiałów niebezpiecznych przez zbiornikowce przewożące gazy i ciecze łatwopalne, wymagające asyst jednostki pożarowej oraz zadań związanych z ratownictwem i bezpieczeństwem pracy portu Szczecin i Świnoujście.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA prowadzi szeroki zakres inwestycji i od lat należy do największych inwestorów w regionie. Sięga przy tym skutecznie po fundusze unijne. W okresie od 2004 roku do chwili obecnej, obejmującym trzy perspektywy unijne Spółka zrealizuje inwestycje na kwotę blisko dwóch i pół miliarda złotych.
Pomyślne zakończenie wielkich przedsięwzięć inwestycyjnych związanych z portami Szczecin-Świnoujście pozwoli na jeszcze lepsze wykorzystanie ich atutów obejmujących doskonałe skomunikowanie z wykorzystaniem szlaków morskich i rzecznych oraz kolejowych i drogowych wiodących z Południa Europy do Skandynawii i Europy Zachodniej.
rel (ZMPSiŚ SA)
A Gdańska, Gdyńska, Szczecińska, Świnoujska to POZOSTAŁOŚĆ po ... ?
Ta Remontowa to ...skandal ! spadek po komuchach !
P.S. Strach pomyśleć co by było jak by się Państwo nie wtrąciło. Janusz Geszeftó już dawno, po opcjach by na Hawaje wyjechał i miał o połowę mniejszy jacht i mniej panienek.
Nikt inny nie zbudował statków z wymaganym FiFi. RSB dzięki budowie wielu statków dla offshore spełniała ten wymóg bez problemu.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.