Stocznie, Statki

Region Gdański NSZZ ''Solidarność'' nawołuje: "ratujmy stocznie - konieczny plan minimum, by otworzyć perspektywy".

11 lutego br. odbyło się po dłużej przerwie spotkanie współprzewodniczących Zespołu Trójstronnego ds. Przemysłu stoczniowego z udziałem m.in. Mirosława Piórka, przewodniczącego Sekcji Krajowej Przemysłu Okrętowego NSZZ "Solidarność", Macieja Styczyńskiego, naczelnika Wydziału Strategii Przemysłu Okrętowego w Ministerstwie Infrastruktury, Krzysztofa Żmudy, przewodniczącego KM "Solidarność" Remontowa Shipbuilding SA.
Spotkanie zorganizował sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Marek Gróbarczyk.

W czwartek 18 lutego br. związkowa delegacja m.in. Mirosław Piórek, lider sekcji i Krzysztof Dośla, przewodniczący ZRG NSZZ "Solidarność" rozmawiać będą w MON o sektorze stoczniowym i szansach na zamówienia z pakietu obronnego (programy modernizacji Marynarki Wojennej: Ratownik, Miecznik, Kormoran, Murena, Magneto, Czapla). Gospodarzem spotkania będzie wiceminister Sebastian Chwałek, w przeszłości wiceprezes PGZ.

"Chcemy wiedzieć jakie są plany zamówień ze strony resortów MON i Ministerstwa Infrastruktury. Musimy mieć plan minimum, na przetrwanie, aby mówić o realnym, polskim przemyśle przyszłości" - uważa Mirosław Piórek.

W połowie marca br. zbierze się ponownie Zespół Trójstronny ds. Przemysłu stoczniowego. Do omówienia sytuacji w poszczególnych stoczniach i firmach sektora stoczniowego, wraz z przedstawieniem wizji i planów działalności poszczególnych firm zostaną poproszone Zarządy stoczni Nauta, Stoczni Wojennej, Elektromontażu Północ Gdynia, GP Baltic, stoczni Crist, stoczni Gryfia.

Prezentacja programu rozwoju energetyki wiatrowej, jako propozycja dla utrzymania i rozwoju firm polskiego sektora stoczniowego ma być przedstawiona przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska oraz Ministerstwo Infrastruktury.

Z kolei Związek Pracodawców Forum Okrętowe przygotował wielopunktowy Program Odbudowy Przemysłu Stoczniowego w Polsce, mającego być częścią Krajowego Programu Odbudowy gospodarki po kryzysie związanym z efektem pandemii COVID-19.

Napisał go zespół przedstawicieli kadry zarządzającej przemysłu okrętowego, projektantów, naukowców i finansistów. To plan dedykowany dla branży morskiej: armatorów, stoczni, podwykonawców i producentów wyposażenia okrętowego. Podczas spotkania prezydium Zespołu 11 lutego br. Ireneusz Karaśkiewicz, dyrektor ZP Forum Okrętowe zaproponował włączenie opracowania do materiałów i porządku obrad marcowego Zespołu trójstronnego.

W 2005 r. Polska należała do pierwszej piątki producentów okrętowych za Chinami, Koreą Pd., Japonią, tuż za Niemcami. Wg raportu DNV-GL w 2018 r. Polski nie ma wśród 20 wiodących krajów morskich.

rel (Artur S. GórskiRegion Gdański NSZZ "Solidarność")

 
+16 Inwestor z Kataru
"W 2005 r. Polska należała do pierwszej piątki producentów okrętowych za Chinami, Koreą Pd., Japonią, tuż za Niemcami. Wg raportu DNV-GL w 2018 r. Polski nie ma wśród 20 wiodących krajów morskich." Podejrzewam ze i na liscie 30 i 40 krajow morskich nie ma Polski. Ale Katar moze jest, w koncu tam miesza inwestor z Kataru.
18 luty 2021 : 08:10 Dziaders | Zgłoś
+4 Dziaders , tak czytam komentujesz dużo :
1. Możeskomentuj wkład partii, którą w wielu postach tak pracowicie chwalisz.
Jaki jest jej wkład w statystyki w latach 2015..2020 ?

2. Związki chronią głownie miejsca pracy. I same właściwie niewiele mogą. Ruch należy do polityków i kapitalisów z portfelem.
Jest program Batory. Z pustosłowia min. Gróbarczykza raczej zaden kolejny statek w statystykach się nie pojawi.
Może pora jednak mu przypomnieć co obiecał i za co bierze pensję?
Są biura konstrukcyjne i co najmniej jedna stocznia która jeszcze coś może.... ,
Z twoim zapałem i lekkością pióra , właściwą postawą poliutyczną może jednak coś dla tej Polski i gospodartki morskiej uda się zrobić....
18 luty 2021 : 12:43 Baltazar Gąbka | Zgłoś
+29 Może ktoś mi odp.
Czemu w PL oplaca sie klepać gołe kadłuby !!! A nie opłaca sie budowac np. Masowców , kontenerowców itp. ?
18 luty 2021 : 14:21 Marek Marek | Zgłoś
+43 Bo budowanie kontenerowcow i masowcow wymaga dobrze zorganizowanej stoczni
To sa staki duze, trzeba to koordynowac i pilnowac grafiku. Potrzeba setek, tysiecy ludzi a nie ekipy kilkudziesiecioosobowej, do ogarniecia przez Marjana prywaciarza. Musisz miec doskonale zorientowany dzial zakupow, dostawy na czas, pelna koordynacja. Taka stocznia to mega maszyna w ktorej jak jakies tryby nawalaja to wszystko sie sypie. Przy naszych polskich ukladach, ze kazdy chce swoje lody krecic, to nie do zorganizowania.
18 luty 2021 : 14:41 Dziaders | Zgłoś
+4 Trawka
Dziaders masz racje i dobre chęci ale nie przezwyciężysz profesjonalnego polskojęzycznego farmazonu medialnego do produkowania nie świadomych niewolników, którym nie tylko nic się nie płaci ale jeszcze muszą dołożyć do zagranicznych materiałów i urządzeń. To jeszcze gorzej :-( . Nie wiadomo jak to nazwać. :-) :-):-) . Wyniki tych stoczni to niestety suma wypadkowych grubych lodów, lodów, lodzików, wałów, półwałów i wałków grup cwaniaków + przekręty i Polityka. Z taką mentalnością i organizacją pod te "prywatne interesy" nie da się zbudować konkurencyjnej firmy z normalną płynnością. Ale właśnie to dokładanie przez to pogardzane państwo tak zdemoralizowało tych ludzi. !!! A szkoda, bo rynek przed pandemią był w Europie bardzo dobry. Pensja chińska jest już jak polska nie wspominając o Korei Południowej czy Japonii. Tylko zielona trawka może spowodować rewolucję w tych łbach.
20 luty 2021 : 12:40 Postobserwator | Zgłoś
+28 Odpowiedz
W Europie juz nie robi sie masowcow. To sa za tanie statki. Myslelismy, ze lepiej isc w zaawansowane statki Bo Chiny Nas nie dogonia ;) tak to jest jak sie nie docenia innych I kozaczy.
Chinczycy obecnie wychodza w branze wycieczkowcow. Wiekszosc zlecen wysoko technologicznie statkow tez sie tam odbywa.
Jedynym sposobem dla Europy jesli chcielibtsmy byc pepsi jest jeszcze wieksza robotyzacja. Jak widac stary kontynent sie za mocno zestarzal Bo Malo osob bierze to pod usage ;)
25 luty 2021 : 17:57 Azej | Zgłoś
+6 Nic nie rozumiesz z tego co ja tu pisze
Ja przede wszystkim krytykuje okretowcow. To okretowcy maja budowac statki a nie minister. A ci caly czas jada na pozostalosciach z komuny. Pytasz o wklad pisiorow? Zamowili planety, zodiaki, lodolamacze rzeczne, holowniki w polskich stoczniach. Zamowili tez prom, ale z tego nic nie wyjdzie, bo nie ma juz takiego potencjalu. Biura konstrukcyjne? Chyba tylko Remontowa ma wlasne koncepcje. Polskich biur konstrukcyjnych w zasadzie juz nie ma, a te co sa to zasadniczo robia dokumentacje robocza a nie koncepcyjna. Ktore polskie biuro konstrukcyjne rozmawia z armatorem? Zadne. Co najwyzej ze stocznia zlecajaca wykonanie dokumentacji. Cala reszta (80-90%) to outsourcing zachodnich biur. Ci to juz w ogole zadnej strategii nie ustalaja, robia co centrala przysle i tyle. Nic moja lekkosc piora nie da, Polacy nie maja zadnych ambicji a bez ambitnych ludzi nie da sie czegokolwiek rozwijac. Mozna robic tyle co robimy, spawanie konctrukcji...
18 luty 2021 : 14:25 Dziaders | Zgłoś
+13 Panstwo ma dalej utrzymywac
"Chcemy wiedzieć jakie są plany zamówień ze strony resortów MON i Ministerstwa Infrastruktury. Musimy mieć plan minimum, na przetrwanie, aby mówić o realnym, polskim przemyśle przyszłości" Czyli oni chca, zeby panstwo utrzymywalo dalej ten cyrk. I ja normalnie to bym to popieral, ale w kraju, w ktorym wszyscy na wlasne panstwo pluja i sie go wstydza, to chyba nie jest zbyt madre.
18 luty 2021 : 08:13 Dziaders | Zgłoś
-7 Czytając takie nieuprawnione, kłamliwe uogólnienia włos się jeży.
>ale w kraju, w ktorym wszyscy na wlasne panstwo pluja i sie go wstydza
Czytając takie nieuprawnione, kłamliwe uogólnienia włos się jeży.
Ty przez "państwo" widocznie rozumiesz wąską uprzywilejowaną grupę trzymającą władzę ew. ich pociotki żyjące z etatów finansowanych z podatków.
Reszta to poddani i ciężar dla tych co są u steru...
BRAWO TY .
18 luty 2021 : 16:01 Baltazar Gąbka | Zgłoś
+10 Pójdziemy do Niemca
Ci , co plują na Polskę i z niej szydzą chcą, żeby polską Marynarkę albo zlikwidować, albo zamówić okręty w niemieckich lub holenderskich stoczniach, które są utrzymywane przez zamówienia tamtejszych rządów. Taki jest obecnie europejski lobbing. I tak się zapewne stanie, niestety.
18 luty 2021 : 09:11 Tymek | Zgłoś
+46 Stocznie francuskie
Nasz rzad zamawia patrolowiec dla Strazy Granicznej we Francji.
18 luty 2021 : 10:32 Tymon | Zgłoś
+40 A gdzie ma zamawiac?
Prom niech zbuduja najpierw okretowcy.
18 luty 2021 : 10:34 Dziaders | Zgłoś
-56 Odpowiedz:
Stocznia MW.
18 luty 2021 : 12:46 Baltazar Gąbka | Zgłoś
+58 Ona juz Gawrona zbudowala (Slazaka ) .....
Stocznia MW juz praktyczn nie istnieje rozkradli majatek stoczni ...
18 luty 2021 : 13:23 Marek Marek | Zgłoś
-13 To niemozliwe
W państwie Prawa i Sprawiedliwości nie może być mowy o rozkradaniu majątku.
Jak dobra zmiana u steru mogła do tego dopuścić.....
18 luty 2021 : 16:03 Baltazar Gąbka | Zgłoś
+3 Jak czytam takie wpisy to widze taka scene
Siedzi spasiony grubas, ktory dorobil sie na ciezkiej pracy ludzi, ktorym zle placi i mowi: "jacie nie moge, w takim bogatym przedsiebiorstwie a on nie ma za co zyc, no niemozliwe, nieudacznik" Albo inne podobne sceny moge sobie wymyslec. I o tym ja caly czas pisze. jak ma cos wyjsc jak ludzie tacy podli, ze kradna, oszukuja, obgaduja, wysmiewaja, kij w szprychy wsadzaja a na koniec mowia "i nie dziala? A tyle naobiecywali!". Nic nie bedzie, bo z takim materialem to mozna swinie conajwyzej pasc a nie prawa przestrzegac.
19 luty 2021 : 07:54 Dziaders | Zgłoś
-2 >Siedzi spasiony grubas...
Dobre i na czasie.
>Siedzi spasiony grubas, ktory dorobil sie na ciezkiej pracy ludzi, ktorym źle płaci i mowi:..."
Czy przypadkiem nie miałeś na myśli Ministra Gróbarczyka?
Tusza pasuje.
Wiele lat ciężkiej racy w bogatym przedsiębiorstwie: MGMiŻŚ... pasuje
Co do narzekania też pasuje , to przecież On jest idealny, tylko ci podli obywatele nie chcą mu zbudowac Promu

Jeszcze odp. na pytanie :
> A gdzie mają zamawiać?
Od 2015 roku intensywnie siano i orano dlatego pytanie jest delikatnie mówiąc "niemądre".

A co do spasionych grubasów. Są całkiem dobre teorie zarządzania co ze złogami partyjnymi robić.
PS: Za komuny Sołdka na wodę spuszczono w 1948, Pracował dla Polski ods 1949 r.
19 luty 2021 : 13:13 Baltazar gąbka | Zgłoś
+2 Chodzi mi o te bezczelnosc
Siedzi taki spaślak wsadza kij w szprychy i mowi "i co? Nie idzie? Nie kreci sie?" Taka łajza kompletna. Tak to wyglada u nas.
19 luty 2021 : 16:49 Dziaders | Zgłoś
+7 bardzo trafnie
określiłeś działania Gróbarczyka. Pytanie tylko jedno, czemu go do tej pory nie rozliczono, a więcej dalej pasie się na ministerialnym korycie.
19 luty 2021 : 18:53 gxc | Zgłoś
+2 Wlasnie nie, opisalem polskich okretowcow panie gxc
Tu calkiem sporo na tym forum takich. Caly czas o tym mowie: z kim w swiat? Statki to mozna budowac jak sa ludzie, to nie minister buduje statki. Na fejsie napisza ***** *** a potem pojda do Grobarczyka i powiedza: ty daj nam zlecenia, ty obiecywales. Totalni idioci. Ludzie podli i glupi. Zepsuci przez komune i uklady 3RP. Nic ci ludzie nie zbuduja i do niczego sie nie nadaja.
19 luty 2021 : 19:50 Dziaders | Zgłoś
-4 Panie Dziaders, pan to jak coś powie...
minister G. to przecież absolwent siłowni okrętowych czyli "okrętowiec" czystej wody.
do tego okrętowiec Polski najpierwszego sortu (minister w dwóch rządach RP) !!!

A w sprawie rozliczeń to jest taki tekst z CK Dezerterów:
"Nie ma w słowniku ludzi kulturalnych słów, które mogłyby dostatecznie obelżywie określić jego postępowanie. On się nie kwalifikuje nawet do sądu dla ludożerców ... , W moich oczach jest nędznym gadem, omyłkowo tylko nazywanym człowiekiem, ...."

Do tego panie Dziaders: To trochę niemądre sugerować, że Gróbarczyk może coś załatwić . To jakieś Pana utopijne marzenie chyba. Nikt w to już nie wierzy... To człowiek tyle razy skompromitowany, że nawet swoi już nic od niego nie chcą.
20 luty 2021 : 00:25 Baltazar gąbka | Zgłoś
+7 nikt nie chce, żeby "minister budował"
a zwłaszcza minister Gróbarczyk. Po tym co pokazał, budzą się wątpliwości co do bezpieczeństwa jego "produktów". Ty wyraźnie nie rozumiesz o co chodzi (lub cynicznie rżniesz głupa). Okrętowcy mogą chcieć, problem w tym, że wszelkie środki produkcji są w dyspozycji tegoż ministra i jego ludzi. Ja mogę chcieć, mogę ludzi do roboty zorganizować, ale bez hal, pochylni i innych środków produkcji, nic nie zrobię, ba, żaden bank nie da mi nawet kredytu na rozpoczęcie jakiejkolwiek działalności.
20 luty 2021 : 11:44 gxc | Zgłoś
+2 I co ty gxc mowisz?
Minister ma ci dac hale, pochylnie i inne srodki produkcji a ty mu za to do pracy przyjdziesz? To wlasnie jest socjalizm, zeby panstwo ci organizowalo prace i wlasnie o tym ja caly czas mowie, ze to jest jedno wielkie nieporozumienie. Nie, minister nia ma ci dawac hal i pochylni, to wszystko juz bylo, ale prywaciarze to zaorali koncertowo. Minister ma tworzyc warunki, ma zamowic statek, zlozyc na niego zamowienie i robia to. A ludzie maja produkowac. Nie rzne glupa, nie zgadzam sie z oczekiwaniem tluszczy, ze im ma ktos organizowac prace. Okretowcy powinni powiedziec "ok, to my chetnie ten prom zbudujemy, zrobmy konsorcjum" i zorganizowac sie pod kierunkiem najsilniejszego z nich. A co oni robia? na fejsach pisza ***** ***. To jest holota niezdolna do zbudowania zadnego systemu.
20 luty 2021 : 18:36 Dziaders | Zgłoś
-9 Dziaders: A Ty człowieku, lepszy? w tym bagnie epitetów widać jak rekin pływasz.
Ty możesz używać "tłuszcza","hołota" a inni gwiazdek nie mogą?
To, że opozycja bluzga to język współczesnej demokracji, PIS także taki język stosuje w TVPIS.
-
To niestety rola Państwa, żeby majątek jaki posiada wykorzystywać.
Skoro dają 500+ prawie każdej rodzinie, dlaczego nie dzierżawić ( "nie dać!" ) pochylni jakiejś grupie i wg konkretnej umowy? Państwo zyskuje w miejscach pracy i podatkach. To jedyna droga inaczej Państwo jak pies ogrodnika.
Prom dla PŻB skądś trzeba wziąć.
-
Gróbarczyka czy PIS niektórzy tymi gwiazdkami recenzują.
Generalnie on zasłużył powielokroć. Dla wszystkich będzie lepiej, że go zdejmą z widoku. wstydu oszczędzi dalszego Polsce i
20 luty 2021 : 21:49 Baltazar Gąbka | Zgłoś
+2 Jest różnica pomiędzy hołota a *****
Hołota i tłuszcza to nie to samo co je*ac czy wyp****alac. 500+ to redystrybucja podatków, rodzinne takie. Organizacja przedsiębiorstw to socjalizm. Minister ma tworzyć warunki a nie dawać hale i pochylnie, zamawiać statki. Ja nie życzę sobie, żeby z podatków ciężko pracujących ludzi utrzymywać tłuszcze ci tylko rechocze i gwiazdki wkleja. Co innego 500+ to idzie na dzieci.
20 luty 2021 : 23:34 Dziaders | Zgłoś
+7 tak, ma tworzyć warynki
a na razie przez 5 lat, tylko o tym gaworzy ......
21 luty 2021 : 10:17 gxc | Zgłoś
0 Przeciez zamowili prom?
I projekt tez zamowili? To gdzie jest projekt? Zamowili calkiem sporo statkow. zodiaki, planety, holowniki, lodolamacze. Ty jestes gxc kaleka po PRL, ktora uwaza, ze jemu sie nalezy za sama chec wstania z lozka i pojscia do pracy. Minister nie ma ci organizowac pracy. Minister ma tworzyc warunki. Ustalac strategie, kierunek w ktorym panstwo ma isc. A to ludzie maja te strategie realizowac. On ci nie ma zadnych hal stawiac. Gwarantuje ci, ze w Holandii i Niemczech gdzie jezdzisz pracowac to nie minister zapewnial hale, pochylnie itd. Kaleka po PRL i tyle. Ludzie okaleczeni intelektualnie.
21 luty 2021 : 11:05 Dziaders | Zgłoś
+7 no wreszcie dokonałeś odkrycia
piszesz, że minister ma tworzyć warunki. Piszę o tym od kilku lat, a ty dopiero teraz to pojąłeś. Lepiej późno niz wcale. Piszsz, że zamówili prom i że projekt został zamówionu. Widzę, że zamówili, ale za zamówieniem nie poszło nic. Napisz gdzie ten kołek zamówił projekt i czemu do dzisiaj projekt nie jest gotowy? Konkrety proszę, a nie slogany rodem z Holeckiej ...
21 luty 2021 : 19:38 gxc | Zgłoś
0 piszesz ze minister ma ci dac hale, pochylnie, i jeszcze pewno cie przyuczyc do zawodu
To piszesz a nie, ze ma tworzyc warunki. Gdzie zamowili? Tu na portalu pisali, Stogda i Ned. Nie wiem czemu nie ma projektu. Nie ma. Prawdopodobnie byl do du*y i poszedl do kosza. nie znam zadnego Dunczyka, Norwega czy holendra tak na marginesie, ktory na wlasnego ministra cieplym moczem leje. I to wlasnie dlatego ty u nich pracujesz panie gxc.
21 luty 2021 : 20:06 Dziaders | Zgłoś
+6 tam nikt nie olewa,
bo pewnie mechanizmy doboru na stanowiska są sprawniejsze, więc i kompetencje ministra nie pozwalają go traktować jak tego naszego nieudacznika. Z resztą, w tamtych krajach skompromitowany polityk podaje się do dymisji i po problemie. Nasz już ponad 5 lat jest przyspawany do koryta. PS. Tworzenie warunków, to nie tylko publiczne zamówienie, to także dalsze działania na rzecz projektu, zwłaszcza gdy de facto decyduje o wszystkim.
22 luty 2021 : 15:50 gxc | Zgłoś
-2 Bredzisz gxc
Nie ma promu i juz, przede wszystkim dlatego, ze nie ma go komu budowac. Ale jesli juz odlozymy na bok ten prom, to co takiego polskich okretowcow hamuje przed budowa statkow kosmicznych zamiast spawania kadlubow? No ok, niech bedzie ze Grobarczyk nic nie zrobil, ok, ale co to w ogole zmienia? Kto broni wspanialym okretowcom budowac statki? a nie buduja. Mieli wszystkie te pochylnie na wlasnosc. Szczecin byl prywatny, stocznia byla wychwalana na cala Polske. I co z tego zostalo? Zgliszcza. Ty po prostu chcesz, zeby ci Grobarczyk zorganizowal wszystko, prace, hale, pochylnie, kanapki co zrobil i buty wypastowal. Ale to nie tak dziala i to nie tak dziala w Holandii gdzie jezdzisz za chlebem. jestes kaleka po PRL i tyle. Intelektualnie jestes okaleczony.
22 luty 2021 : 16:13 Dziaders | Zgłoś
-22 Do dzieła
Na co czekasz okrętowcu?
21 luty 2021 : 09:44 Aa | Zgłoś
+59 Patrolowiec
I bardzo dobrze. Zamówili w statek w stoczni. A gdzie mieli go zamówić ? W polskich przedszkolach jak SMW ? Budowali już Gawrona i wystarczy w tym stuleciu. :-) .
18 luty 2021 : 11:16 Postobserwator | Zgłoś
+16 Kaczka
A tu jest fajny filmik szkoleniowy dla naszych trepów i ich pier..nej stoczni o nowoczesnych okrętach. Wynika z niego jasno że Gawron ze swoim uzbrojeniem jest tylko pływająca KACZKA :-) :-) :-) . Daliśmy za kaczkę 1,3 mld PLN oficjalnie. Nieoficjalnie pewnie z drugie tyle. Dla porównania korweta Visby, najnowocześniejsza na świecie to tylko 700 mln PLN, a podobne kaczki patrolowe, tylko dużo lepsze, jak Gawron z australijskiego Austala kosztują 8 razy mniej. :-) :-) :-) . Tak dla porównania kaczka w rynku kosztuje 11-15 PLN/kg. :-) :-) :-) Ciekawe ile Gawron by kosztowało kg Gawrona z działem Wróbel do straszenia wróbli :-) :-) :-). Drogie to ptaszysko pewnie choć uzbrojone jak kaczka :-) :-) :-) .
https://www.youtube.com/watch?v=mi6GOLFEoBs
20 luty 2021 : 12:21 Postobserwator | Zgłoś
+30 Lobbing
To nie jest plucie durniu tylko nieudolne i z góry skazane na niepowodzenie próby ratowania kasy podatników przed zorganizowanymi grupami przestępczymi typu SMW, PMW (szara flota, w odróżnieniu od białej) :-) , PZM, PZB, SSR. KRIST, ST3, i paru innych Januszy i Politruków na państwowym. Najlepiej to wyprowadzać pieniądze za granice i wymuszać kasę na ciężko pracujących podatnikach. Stocznia to są firmy które budują, przebudowują ,remontują statki i na tym zarabiają. Powyższe organizacje mają raczej więcej wspólnego z definicjami mafii niż z definicją powyżej.
18 luty 2021 : 10:52 Postobserwator | Zgłoś
+28 c.d.
Ich sukcesy w budowie Gawrona, promu, statków badawczych i dla Szwedów wybitnie to pokazuje. Te problemy nie mają nic wspólnego z COVID 19, który jest wręcz zbawieniem dla nich w dzisiejszej sytuacji. Pomagajmy tym, którym Covid faktycznie zaszkodził i którzy uczciwie płaca podatki. A tych wypałować jak będą dymić i to dobrze. :-) . Za całokształt. Gospodarka rynkowa o tyle jest fajna, że szybciutko likwiduje takie patologie. Ale wtedy wchodzą ciężkie działa typu: Solidarność, walka z komuną, miejsca "pracy" :-) , polski przemysł narodowy, 100 lat "stoczni" itp. idiotyzmy. Zdefraudowano w tych firmach od 2010 roku z 3 miliardy złotych kasy podatników i nikomu włos z głowy nie spadł. Efekty są jakie są. .Czy nie lepiej byłoby zainwestować w szkolnictwo czy nowe firmy niż dopłacać do zagranicznych zamówień i wyprowadzać pieniądze za granice ? Piwo + byłoby nawet sensowniejsze, bo by się browary i mała gastronomia rozwijała. :-) .
18 luty 2021 : 10:53 Postobserwator | Zgłoś
+27 c.d.
A tak to banana republik i wyprowadzanie pieniędzy z kraju. Szkoda tych jednak małych firm, bo się ludzie powieszają. Nie może to jednak nie mieć konsekwencji dla tych mafiosów. Tu się liczy ilość pracowników (czyli rodzin :-) ) , a nie jakość oraz partyjność . :-) . Trzeba przyznać, że polityka kadrowa PZPR-u w porównaniu z tym co się dzieje od 2010 to wręcz nie dościgniony wzorzec moralny i etyczny. :-) . Dyrektor musiał być w partii, ale niestety musiał coś sobą reprezentować, mieć kierunkowe wykształcenie i w tej firmie z 20 lat pracować. To idzie w bardzo złym kierunku i trzeba się temu przeciwstawić, bo za parę lat to może wszystko wyglądać jak w filmie "Irlandczyk" o ZZ w USA w latach 50 tych i 60 tych. :-) . W normalnie zarządzanych firmach do obsługi tej infrastruktury wystarczyło by max. 80 osób wraz z biurem konstrukcyjnym, zamiast 700 jak jest dzisiaj. Ilość (członków zatrudnionych rodzin i kumpli) nie przechodzi w jakość co już wielokrotnie sprawdzono.
18 luty 2021 : 10:54 Postobserwator | Zgłoś
+28 c.d.
A odnośnie tego Niemca to np. taki Rossman, który też na pewno wyprowadza kasy ile się da i tak w zeszłym roku zapłacił 250 mln CIT-u :-) . A tutaj nie dość że pożytku z tego nie m, bo CIT płacony zgodnie z prawem (tylko że od zera procent zysku :-) ) to jeszcze wiecznie jakaś afera , nic nie potrafią wybudować, psuję za granicą markę społeczeństwa i państwu i miliardy trzeba dokładać, żeby miliardy długów za parę lat za to otrzymać. :-) :-) :-)
Poza tym na horyzoncie nowa hryja w związku z promem. :-) . Ale grupa kitowłosego o metrowej kicie w sztamie z solidaruchami ma się świetnie. :-) :-) :-) . Tak dalej. Rozwalone S-cie, rozwalony będzie PZB i współpraca z portami w Europie. Ale kogo PIS wyznaczył na szefa rynku polskiego ? Kitowłosego :-) :-) :-) , a z drugiej strony Zaremba opisuję w gazecie przekręty na 50 mln $ jakie się działy jak kita był dyrektorem.
18 luty 2021 : 10:55 Postobserwator | Zgłoś
+27 c.d.
To wszystko domy wariatów :-) :-) :-) . Tu psychiatra, prokurator i inspektor kontroli skarbowej są potrzebni, a nie minister. Bez inżynierii społecznej w tych firmach nic się nie ruszy, !!! a i tak pozytywne efekty mogą gdzieś być dopiero za 15 lat.
://gs24.pl/polskie-promy-ktorych-nie-ma-i-miliony-euro-ktore-moga-stracic-szwedzi/ar/c3-15445617
18 luty 2021 : 10:55 Postobserwator | Zgłoś
+8 Krytyka
Takie ruchy w sprawie odbudowy przemysłu stoczniowego powinny być dawno czynione. Tska piekna , dochodową dziedziną przemysłu, dziebylismy potega nacaly świat pieprzone komuchy z platwormysld i innego dziadostwa zniszczyły. Takie wspaniałe tradycje, PieprzknhBllej,zdrajca nie zgodził się na tk byPiasecka Johnson dala stoczni w Gdańsku nowe życie,chamisko wolal dać Francuzowi by te zamknąć stocznie. Pkatwormiaki szczekają mordami aco srobili w tej sprawie przez 8 lat, nic zupełnie nic. Co zrobili z udrożnieniem rzek,ich pogłębieniem dzis jakiś popaoraniec w telewizji zplatwormy smie mówić żeby rzad zabr się za pogłębianie rzek bk Płock jest zagrożony. Co falszywce z platformy i i nich smieciowatycb oartirobiliscie dk tej pory oprocz kombinowania, złodziejstwa i rkbieniaorywaty. A dxus smiecie pouczać kogoś. Ale po tym widzcjskim jesteście dnem
18 luty 2021 : 12:47 Gosć | Zgłoś
0 Polska marynarka to tylko na papierze istnieje...
Takiej Marynarki to szkoda utrzymywac kasa co roku wywalana w bloto.... Rzadnych zdolnosci bojowych!!! To juz Straz Graniczna ma lepszy sprzet!!!! W PL marynarka istnieje tylko by cieple stolki zapewniac Dowudca i ich paciorka!!!
18 luty 2021 : 13:37 Marek Marek | Zgłoś
+2 niemiecki szmelc
taa, ktoś jednak wcześniej kupił niemieckie u-booty , PO 1 ojro za sztukę, aj, za złom od Norwegii, gdzie stały bezużytecznie. Ktoś morze POdać nazwisko od tego interesu?
07 marzec 2021 : 01:35 wrr | Zgłoś
-14 Sekretarz stanu
coralgol sie klania wam , dla was na arenie gram.....
18 luty 2021 : 09:16 CHOPEK ROZTROPEK | Zgłoś
+19 ,,,
Remontowa Shipbuilding SA. też żadnych nowych zamówień...jak będa liczyć tylko na te rządowe projekty to moze być nie za ciekawie.. Pewnie niedługo znowu bedą zwolnienia pojedyńczych robotników...
18 luty 2021 : 13:17 Jano | Zgłoś
-12 Stocznie bez związków
Tylko stocznie bez związków mogą funkcjonować racjonalnie i efektywnie . Stocznia Szczecińska i Gdyńska padły przez związki . Gdynia chociaż uratowała majątek stoczniowy , a w Szczecinie wszystko poniszczyli , wywieźli lub rozkradli , gdyż tam jest inna struktura ludności . Dwa miesiące temu zlikwidowali najlepszą państwową stocznię w Świnoujściu , byłą Morską Stocznię Remontową S.A. Została stocznia remontowa w Szczecinie , która wywozi olbrzymi nowoczesny majątek stoczniowy , wypracowany przez kilka pokoleń świnoujskich stoczniowców , bo tam jest skansen techniki . Prezesem jest tam specjalista politolog dawniej PO , a teraz PiS. Trzeba brać przykład z Gdańskiej Stoczni Remontowej , która jest prywatna i żadne związki ani partia nie decydują kto tam ma być prezesem . TYLKO STOCZNIE BEZ ZWIĄZKÓW , MAJĄ SZANSĘ FUNKCJONOWAĆ I GENEROWAĆ ZYSKI !!
18 luty 2021 : 14:02 Stocznbiowiec | Zgłoś
-11 W stoczniach potrzeba GOSPODARZA a nie partyjnej egzekutywy.
Kolega stoczniowiec raczy bzdury gadać, Padły przez zmieniające realia ekonomiczne, w UE chcieliśmy więcej zarabiać , koszty pracy rozły a ceny statków niewiele. to wina związkowców?
Jakiś rynek na pewno został. Wymaga jednak lepszych managerów z wiedzą charyzmą jak śp. Sojka.
W Remontowej związki są i funkcjonują. Soyka chwalił je z wzajemnościa bo widziały mądrego gospodarza.
Związki dbają o miejsca pracy, a to było.
Talent organizatorski i pomysły powinny decydować o przywództwie w tak złożonym organizmie jak stocznia.
Gryfia i SMW wymagają kapitału i managerów i małych sukcesów a nie medialnych szopek. Wtedy może wyjda na prostą.
A państwo i rzad nie ma wyboru ale musi zmienić podejście do rekrutacji. Menadzerowie z dala od szopek medialnych ze stępką czy oklejanie kadłuba.
Podsumowując: Ze związkami można ale nie można z partyjnym zarządem
18 luty 2021 : 16:52 Baltazar Gąbka | Zgłoś
+20 Serio?
Poltramp Yard też upadła przez związkowców?
19 luty 2021 : 00:23 Insajderu | Zgłoś
+10 Vistal?
Stoznia Szczecinska? Gdynia?
19 luty 2021 : 09:30 Dziaders | Zgłoś
+20 statki
pytanie podstawowe, kto i za ile ma to budować a w Stoczni Szczecińskiej całe wyposażenie hal kadłubowych poszło na złom nie licząc do wyposażenia i ludzi do biura projektowego
18 luty 2021 : 18:13 any | Zgłoś
+4 Okręt wojskowy w remoncie
Dla uzupełnienia dywagacji niektórych amatorów okrętownictwa , podam jeden przykład " osiągnięć stoczniowych" , opartych na politologach i amatorach bez wykształcenia stoczniowego , z partyjnego nadania . Jest taki niewielki , prosty okręt MW , który już czwarty rok remontuje stocznia remontowa w Szczecinie . Gdy podpisywano kontrakt , czas remontu miał wynosić około 1 roku . To jest "SIŁA" polskiego przemysłu stoczniowego w Szczecinie . Aż strach się bać , gdy odniesiemy to do MW w naszej Najjaśniejszej . Ale nie dziwota , jeżeli merytoryka w obsadzaniu stanowisk , nie ma żadnego znaczenia w tak skomplikowanych podmiotach jak stocznie remontowe .
18 luty 2021 : 18:20 Stocznbiowiec | Zgłoś
0 Ze Polskimi Stoczniami jest troszke jak Z Rolnikami
Rolnicy przed wejsciem do UE najmocniej protestowali i mówili ze ich wszyscy wykupią i nie bedą mieli z czego życ!!!! A teraz są najwiekrzymi zwolenikami uni !!! I jakos nikt ich nie powykupywal!!!! Tak samo związki zawodowe straszyły stoczniowców ze przyjdzie inwestor i kupi stocznie tylko po to by ją zamknąc!!!! I przez to żaden inwestor nie przyszedł i stocznie panstwowe same poupadały!!!! A ludzie potracili prace!!! Pamientam jaki to był lament w Gdańsku jak Remontową prywatyzowali. I jakos Remontowa dziala a reszty stoczni juz nie ma lub jako panstwowe stoją na skraju bankructwa!!!!
18 luty 2021 : 19:18 Marek Marek | Zgłoś
+1 Wstyd i hańba
Oczekiwanie że polski przemysł okrętow będzie istniał a nawet rozwijał się dzięki państwowym zamówieniom to absurd. Nie jesteśmy USA i nie mamy US navy na którą pracuje cały przemysł stoczniowy w USA. Oczywiście PMW potrzebuje niemal wszystkiego ale dlaczego mamy coś kupować w Polsce skoro będzie to budowane dłużej, gorzej i drożej niż nawet na Zachodzie? Oczywiście warto wspierać polski przemysł nawet dokładając nieco do interesu ale tylko gdy jest szansa iż stanie on kiedyś na własnych nogach a nawet zacznie zarabiać... Obecnie na to szansy nie widzę. Przypomnę za to pomysł który pojawiał się także na tym forum:
18 luty 2021 : 19:27 Macko | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0491 4.1309
EUR 4.2097 4.2947
CHF 4.5098 4.601
GBP 5.0936 5.1966

Newsletter