Zakończyła się budowa pierwszego z dwóch wielozadaniowych statków specjalistycznych typu PSV, zamówionych w stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. przez firmę Borealis Maritime. PSV Coey Viking będzie eksploatowany pod zarządem technicznym firmy armatorskiej Viking Supply Ships AB.
W poniedziałek, 18 stycznia br. statek został przekazany armatorowi i niebawem po mobilizacji (adaptacji - przystosowaniu do konkretnego zadania) wejdzie do regularnej eksploatacji w norweskim sektorze Morza Północnego.
Coey Viking przeznaczony jest do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego. Spełnia najwyższe normy związane z ochroną środowiska. Jest zasilany LNG lub lekkim olejem okrętowym – MGO w układzie napędowym gazowo-elektrycznym. Dodatkowo zainstalowano na nim układ zasilania bateryjnego, co plasuje go na bardzo wysokiej pozycji w gronie najnowocześniejszych jednostek z elektrycznym napędem hybrydowym. Wyposażenie w baterie akumulatorów, pozwala znacząco ograniczyć zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji do atmosfery, a postój w porcie dopasować do ograniczeń w zakresie norm hałasu.
Czytaj także:
Drugi etap prób morskich statku typu PSV Coey Viking
PSV Coey Viking i statek wielozadaniowy Planeta I na próbach morskich [VIDEO]
Coey Viking wyposażony jest w system dynamicznego pozycjonowania, o wyśrubowanych parametrach pogodowych, który zapewnia utrzymanie pozycji statku przy wietrze o prędkości przekraczającej 35 węzłów i wysokości fali dochodzącej do 4 m. Na statku zainstalowano również system do zwalczania pożarów obiektów obcych klasyfikowany jako Fi-Fi -2 jak również do zwalczania rozlewów olejowych certyfikowany wg przepisów NOFO.
Statek zbudowano według zmodernizowanego projektu Wärtsilä VS 4411 DF, pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV-GL.
rel (Remontowa Shipbuilding SA)
Fot.: Marcin Koszałka / PORTALMORSKI.PL
Każdy zwodowany statek , a nawet kadłub w Polskich stoczniach to teraz podwójny sukces.
Kiedyś koniunktura na statki wróci.
i innych budować.
Jak dobrze że mamy jeszcze jakikolwiek przemysł w Polsce (a nawet szerzej w Europie) i że polskim/ europejskim biurokratom nie udało się jeszcze wszystkiego zaorać i zniszczyć swoją idiotyczną polityką. Chiny i Azja tylko na to czeka, aż sami się wykończymy, ale będzie to kwestia naszej własnej głupoty a ich sprytu i trzeźwego umysłu, niczego więcej.
Warto przy tym poznać dokument opublikowany przez Szwedów, przybliżający cenę kontraktu
"Viking Supply Ships AB co-invests in new vessels".
Tak samo wartość kontraktu została upubliczniona przez Remontową Shipbuilding 28.10.2019.
Jeśli chodzi o możliwości produkcyjne Remontowej to warto je porównać z turecką stocznią
Sanmar Tuzla + Sanmar Yalova "News-Sanmar Shipyards".
Oprócz 30 holowników w 2020, na koniec roku w portfelu mają 22 podobne.
Publikują też pełną listę swoich holowników głównie ASD + 2 LNG dla Norwegów , Borgoy +Bokn.
Szczególną uwagę zwraca stocznia Sanmar Tuzla .W zasadzie jedna długa hala produkcyjna.
vikingsupply.com/newsarticle/viking-supply-ships-ab-co-invests-in-new-vessels[[external]]/3456481
W tłumaczeniu z angielskiego na polski i z polskiego na nasze. Kontraktują niżej niz dotowani Chińczycy i jeszcze znaczący rabat tzn. że
dopłacili pewnie z 50 % do materiałów i urządzeń i zbudowali go za darmo . Mam nadzieję że pochwalą sie wynikiem, ale nie to stocznia prywatna Państwo WON . Tylko później dajcie coś z MON-a bo zamykamy i 8 tys. + podwykonawcy na pysk . I tako działa . Chory kraj.
I takie są te na Janusze-geniusze. Tylko Farmazon medialny i nic więcej, a wszyscy ich w c.. robią. .
Ale jak mówi Januszowy farmazon "Cieszmy się, nie zwracajmy uwagę na malkontentów, Forza, Forza, Hi Tech Mercedes na kilogram:-) , Załóżmy koło pozytywnie zakręconych stocznią " itp debilizmy do produkcji niewolniczych kret..ów.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.