Pod koniec minionego roku stocznia Wuhu Shipyard Co. Ltd. zdobyła od europejskiego armatora zamówienie na dwa produktowce-asfaltowce (zbiornikowce bitumiczne), o ładowności 21 100 m³ i nośności 21 500 ton - każdy.
Zamawiającym jest Continental Bitumen - irlandzka firma prowadzącą i organizuja zakupy, logistykę i dystrybucję asfaltu. Handluje produktami bitumicznymi w ilości około 1,5 mln ton rocznie w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie.
Zakontraktowane produkto-asfaltowce będą zapewniały obsługę terminali Continental Bitumen i jego siostrzanych firm w Azji, Australii i Ameryce Północnej.
Statki zaprojektowane przez szwedzkie biuro projektowo-konsultingowe FKAB Marine Design i klasyfikowane przez Bureau Veritas mają mieć po 168,7 m długości całkowitej, 28,2 m szerokości i 14,5 m wysokości bocznej oraz opatentowany przez FKAB kształt części dziobowej F-Bow.
Statki zaprojektowano z podgrzewanymi, oddzielnymi, niezależnymi zbiornikami na masę bitumiczną (bitumen) i asfalt.
Dwupaliwowy napęd wzbogacony będzie o dużej pojemności baterię akumulatorów mającą zapewniać ochronę przez skutkami black-out'ów, czyli stanowiącą swoisty okrętowy UPS.
Stocznia Wuhu realizuje obecnie zamówienia m.in. od takich armatorów, jak Splietoff (Holandia), Donsotank Rederi (Szwecja) i Bore Ltd (Finlandia).
PBS, rel (FKAB)
cała azja to przemysł stoczniowy.
Będziemy jeść serki marki Goplana i to wystarczy zeby
Samochody elektryczne, komórki i telewizory i elektrownie atomowe budować
Aha tylko na raty za F-35 musimy mieć kasę
Ale kolega cos o przemyśle już nie morskim na pewno wymysli.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.