W minioną niedzielę tj. 8 listopada w stoczni Ulstein Verft, w Norwegii zwodowano statek do układania kabli nowej generacji Nexans Aurora dla Nexans Subsea Operations. Częściowo wyposażony kadłub jednostki powstał w Gdyni.
Kablowiec Nexans Aurora, z systemem pozycjonowania dynamicznego klasy DP3, powstał według projektu ST-297 CLV (Cable Laying Vessel) z okrętowego biura projektowo-konsultingowego Skipsteknisk z Alesund. Kadłub przez pięć ostatnich miesięcy znajdował się w krytym doku. W tym okresie wykonano różne prace, w tym instalacje elektryczne, prace izolacyjne, montaż pozostałych urządzeń głównych (np. silników, rozdzielnic głównych, wciągarek) oraz urządzeń do układania kabli, innych mniejszych i większych instalacji, malowanie wewnętrzne i zewnętrzne.
Nexans Aurora o długości 149,9 m, szerokości 31 m i nośności 17 000 t jest jednym z największych statków budowanych w historii Ulstein Verft. To statek przygotowany do pracy w trudnych warunkach pogodowych na całym świecie. Jego pierwszym zadaniem będzie instalacja kabli na morskiej farmie wiatrowej Seagreen, której budowa rozpocznie się w 2021 roku. Po jej zakończeniu Seagreen będzie największą farmą wiatrową w Szkocji.
Przypomnijmy, że w 2018 roku kontrakt na budowę częściowo wyposażonego kablowca Nexans Aurora ze stocznią Ulstein podpisała spółka Crist SA. Częściowo wyposażona jednostka z gdyńskiej stoczni została przekazana tej zlecającej w Norwegii, w czerwcu 2020 roku.
AL, rel (Ulstein)
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.