W stoczni grupy Fincantieri trwają prace wyposażeniowe na wycieczkowcu MSC Seashore. Został on zwodowany i wydokwoany 20 sierpnia w stoczni w Monfalcone koło Triestu. Statek, który ma być przekazany armatorowi w lipcu 2021 roku, jest pierwszym z dwóch wycieczkowców nowej klasy Evo Class Seaside.
Statki tego projektu mają 339 m długości, a MSC Seashore z chwilą wejścia do eksploatacji stanie się najdłuższym statkiem we flocie MSC Cruises.MSC Seashore jest też największym dotąd wycieczkowcem budowanym we Włoszech.Drugi statek klasy Seaside Evo spodziewany jest w eksploatacji na jesieni roku 2022.Klasa Seaside Evo stanowi rozwinięcie projektu Seaside, według którego zbudowano statki MSC Seaside i MSC Seaview przekazane w latach 2017 i 2018.
Nowe statki budowane są według projektu w ponad 40 % zmodyfikowanego względem wcześniejszej wersji, międy innymi przedłużone o 16 metrów. Przekłada się to w klasie Seaside Evo Class na dodatkowe 200 kabin i łącznie 10 000 m² dodatkowej powierzchni pokładów.
Na nowych statkach zainstalowanych zostanie wiele nowych i zaawansowanych rozwiązań m.in. w zakresie ochrony środowiska, takich jak system selektywnej redukcji katalitycznej (katalizatorów - SCR) czy system zaawansowanego oczyszczania ścieków nowej generacji (AWT). Statki nowej klasy otrzymają również przyłącze do poboru energii elektrycznej z lądu i hybrydowe płuczki spalin.
MSC Seashore - charakterystyka podstawowa:
długość całkowita - 339,00 m
szerokość konstrukcyjna - 41,00 m
wysokość od stępki do szczytu najwyższego masztu - 74,00 m
tonaż pojemnościowy brutto - 169 380
miejsca dla pasażerów - 5877
miejsca dla załogi - 1648
kabiny pasażerskie - 2270
prędkość maksymalna - 21,8 węzłów
przewidywany termin przekazania do eksploatacji - wiosna 2021 r.
liczba roboczogodzin przy budowie statku - ponad 10 millionów
liczba zaangażowanych w budowę pracowników stoczni - do ok. 4000