Morski Oddział Straży Granicznej, poinformował o rezultatach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę pełnomorskiej jednostki patrolowej (OPV). W praktyce oznacza to wybór stoczni, która zbuduje i przekaże tę jednostkę polskiej formacji. Wybrano stocznię z Francji.
W postępowaniu złożono dwie oferty. Przy wyborze i ocenie ofert zamawiający kierował się ceną ofertową brutto (60 % wagi), okresem gwarancji na wyposażenie jednostki (30 % wagi) i wysokością kary umownej za zwłokę w wykonaniu umowy (10 %).
Złożone w postępowaniu i niepodlegające odrzuceniu oferty otrzymały następującą liczbę punktów:
- oferta złożona przez stocznię Socarenam z Francji - 60 pkt za cenę brutto, 30 pkt za okres gwarancji na wyposażenie i 10 pkt za wysokość kary umownej za zwłokę w wykonaniu umowy czyli maksymalną możliwą liczbą punktów według każdego z kryteriów, a łącznie 100 pkt.
- oferta złożona przez Wykonawcę PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o. - 47,92 pkt według najbardziej ważącego kryterium, jaką jest cena, a 77,92 pkt - łącznie, według wszystkich kryteriów.
Jako spełniającą warunki określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i ocenioną jako najkorzystniejsza na podstawie kryteriów oceny ofert wybrano ofertę stoczni z Francji.
Przypomnijmy, że otwarcia ofert w drugim postępowaniu przetargowym dokonano 11 lutego br.
Pierwsze unieważniono w listopadzie 2019 roku z powodu zbyt wysokiej ceny zaproponowanej przez jedynego wtedy oferenta - konsorcjum stoczni PGZ Stocznia Wojenna i SR Nauta.
W drugim podejściu stocznia Socarenam złożyła ofertę o wartości 111 000 000 zł brutto, co oznaczał zmieszczenie się w limicie budżetowym, przy czym jednostka miałby być objęta 36-miesięczną gwarancją wyposażenia, a drugi oferent - PGZ Stocznia Wojenna wzięła udział w przetargu z ofertą na poziomie 138 990 000 zł (z gwarancją na 30 miesięcy), co ponownie (jak w pierwszej procedurze przetargowej) oznaczało przekroczenie założonego przez MOSG budżetu.
Przedmiotem zamówienia, zarówno w obecnej procedurze zakupowej, jak i w unieważnionej, wcześniejszej, jest okręt o długości od 60 do 66 m, szerokości przynajmniej 10,5 m, zanurzeniu ok. 3,5 m, wyporności około 1000 t i autonomiczności do 12 dni, z możliwością operowania na wodach europejskich. Chodzi nie tylko o Bałtyk. Jednostka ma być przystosowana do działania w warunkach hydrometeorologicznych występujących także w rejonie Morza Północnego i Śródziemnego.
Szerzej, m.in. o zadaniach, jakie ma spełniać nowa jednostka patrolowa Straży Granicznej, informowaliśmy we wcześniejszym materiale.
Nowa jednostka, która trafi do Kaszubskiego Dywizjonu Straży Granicznej w Gdańsku-Westerplatte, ma zastąpić jeden z użytkowanych obecnie patrolowców projektu SKS-40 - Kaper-1 (SG-311) i Kaper-2 (SG-312).
PBS, rel (MOSG)
Buduja Kormorany, holowniki dla wojska , dla Urzeddu Morskiego 2 jednostki.
To dlaczego by nie mieli zbudowac dla Starży Granicznej.
Serwis, doki itp mieli by na miejscu.
Chory wybór.
W podobnej sytuacji przed laty znalazła się PŻM i dzisiaj ma kilka statków z Chin. Mogło być więcej.
Zamieszczone zdjęcie przedstawia pierwszy z patrolowców 60 m La Confiance P-733 .
Numer 3 La Combattante P-735 przekazano 30.10.2019, a 03 12.2019 prezydent Francji podpisał kontrakt
na 6 jed 70 metrowych. Ciekawostką jest grupa lotnicza. Patrolowce maja otrzymać drony Penguin C UAS .
Waga drona 700 kg ,zdalna obsługa 2 osoby.
Nieskromnie zauważę ,ze wczoraj napisałem, że dla stoczni ważne są kontrakty. Marynarze to potwierdzili.
W przypadku okrętów najważniejszy nie jest kadłub lecz "nadzienie". Tutaj Francuzi mają spory dorobek.
Rozwijanie tego na własną rękę to samobójstwo. Współpraca z innymi tylko pod dyktando z NIMI.
Jeszcze raz gratulacje dla Marynarzy, czekam na jednostkę w Gdyni.
Pytanie: czy specyfikacja techniczna nie została zmieniona po pierwszym przetargu ?
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.