W roku budżetowym 2019 japońskie stocznie odnotowały spadek zamówień o prawie 21 procent w stosunku do roku poprzedniego.
Według danych Japan Ship Exporters' Association (JSEA) w okresie od kwietnia 2019 r. do marca 2020 r. zamówiono łącznie 183 statki o pojemności brutto 8,45 mln w porównaniu z 214 jednostkami o pojemności brutto 10,69 mln w roku budżetowym 2018. Największą część zamówień stanowiły masowce (146), zbiornikowce (24) i drobnicowce (13).
Spośród 183 zakontraktowanych nowych budów, w okresie od stycznia do marca 2020 r. podpisano umowy na 47 statków o łącznej pojemności brutto 2,07 mln, w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, kiedy to zamówiono 55 nowych statków o łącznej pojemności brutto 2,77 mln.
Z danych JSEA wynika, że japońskie stocznie zakontraktowały w marcu około 17 statków o łącznej pojemności brutto 663 050. Składały się na nie para masowców typu post-panamax, dwa masowce typu handymax, siedem masowców typu handysize, dwa kontenerowce, dwa produktowce oraz pojedyncze zamówienia na VLGC i gazowiec LPG.
Członkami JSEA są Mitsubishi Heavy Industries, Imabari Shipbuilding, Japan Marine United, Mitsui Engineering & Shipbuilding, Kawasaki Shipbuilding i Sasebo Heavy Industries.
AL na podst. Trade Winds