Stocznia Szczecińska odebrała urządzenie do transportu ponadwymiarowych ładunków. Od kilku dni urządzenie poddawane jest szeregowi wymaganych testów niezbędnych w przekazania platformy do użytku.
Przedstawiciel producenta przeprowadza również szkolenie dla wyznaczonych pracowników pionu utrzymania ruchu Stoczni Szczecińskiej. Trening obejmuje część teoretyczną, tj. zapoznanie się z komponentami i układami platformy oraz praktyczną obsługę pojazdu.
Samojezdna platforma ma usprawnić logistykę stoczni, służyć będzie do przewozu m.in. części statków, konstrukcji stalowych, elementów mostów, etc.
Jak czytamy w komunikacie Stoczni Szczecińskiej, zakup platformy to kontynuacja realizowanego przez firmę procesu inwestycyjnego, związanego z podnoszeniem poziomu technologicznego i mocy produkcyjnych dedykowanych dla produkcji okrętowej.
Parametry techniczne platformy:
- dwie klimatyzowane kabiny kierowcy
- zdalne sterowanie radiowe
- system wyświetlania środka ciężkości (COG)
- kąt skrętu +/-1300
- ładowność 400 ton,
- wymiary platformy 6 m x 16 m
- wysokość transportowa 1,9 m
- zakres unoszenia platformy 1,6 m do 2,3 m
- transporter posiada 6 osi skrętnych, na każdej z osi po osiem kół
- promień skrętu: 9,9 m
- możliwość jazdy bokiem
- silnik SCANIA o mocy 405 kW
- masa własna 76 ton.
rel (Stocznia Szczecińska)
Fot.: Katarzyna Ansen-Mrowińska
Mogą być bez napędu i łączy się je jak wagony kolejowe do lokomotywy.
16.10.2012 taki system zastosowano na stoczni Govan do przemieszczenia sekcji lotniskowca HMS Queen Elizabeth
LB04 ważącej 11300 ton.
System liczył 448 osi i był podłączony do 16 jednostek napędowych.
Pięć lat pozniej w ten sposób przemieszczono wrak Sewol około 17000 ton.
Wiodącą firmą produkującą te transportery jest China Heavylift. na świecie w róznych konfiguracjach są ich setki.
Są bardzo efektywne ekonomicznie.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.