Stocznie, Statki

Stocznia Szczecińska odebrała urządzenie do transportu ponadwymiarowych ładunków. Od kilku dni urządzenie poddawane jest szeregowi wymaganych testów niezbędnych w przekazania platformy do użytku.

Przedstawiciel producenta przeprowadza również szkolenie dla wyznaczonych pracowników pionu utrzymania ruchu Stoczni Szczecińskiej. Trening obejmuje część teoretyczną, tj. zapoznanie się z komponentami i układami platformy oraz praktyczną obsługę pojazdu.

Samojezdna platforma ma usprawnić logistykę stoczni, służyć będzie do przewozu m.in. części statków, konstrukcji stalowych, elementów mostów, etc.

Jak czytamy w komunikacie Stoczni Szczecińskiej, zakup platformy to kontynuacja realizowanego przez firmę procesu inwestycyjnego, związanego z podnoszeniem poziomu technologicznego i mocy produkcyjnych dedykowanych dla produkcji okrętowej.

Parametry techniczne platformy:
- dwie klimatyzowane kabiny kierowcy
- zdalne sterowanie radiowe
- system wyświetlania środka ciężkości (COG)
- kąt skrętu +/-1300
- ładowność 400 ton,
- wymiary platformy 6 m x 16 m
- wysokość transportowa 1,9 m
- zakres unoszenia platformy 1,6 m do 2,3 m
- transporter posiada 6 osi skrętnych, na każdej z osi po osiem kół
- promień skrętu: 9,9 m
- możliwość jazdy bokiem
- silnik SCANIA o mocy 405 kW
- masa własna 76 ton.

rel (Stocznia Szczecińska)

Fot.: Katarzyna Ansen-Mrowińska

+34 transporter
ale o co chodzi ? przecież to żadna nowość już ponad 40 lat temu takie platformy były używane w stoczniach polskich. obsługa takiej platformy jest bardzo prosta i nieskomplikowana. Oczywiście dobrze, że zakupiono ten pojazd transportowy lecz czy stocznia ma kontrakty czy ma ludzi, którzy będą wykonywać standardowe prace stoczniowe ?
17 lipiec 2019 : 16:45 minejko | Zgłoś
-11 ?
Oczywiście, że nie ma żadnych kontraktrów.
18 lipiec 2019 : 13:42 Pinokio | Zgłoś
+11 SPMT
Self-Propelled Modular Transporter to ciekawe rozwiązanie na wielu stoczniach i nie tylko.
Mogą być bez napędu i łączy się je jak wagony kolejowe do lokomotywy.
16.10.2012 taki system zastosowano na stoczni Govan do przemieszczenia sekcji lotniskowca HMS Queen Elizabeth
LB04 ważącej 11300 ton.
System liczył 448 osi i był podłączony do 16 jednostek napędowych.
Pięć lat pozniej w ten sposób przemieszczono wrak Sewol około 17000 ton.
Wiodącą firmą produkującą te transportery jest China Heavylift. na świecie w róznych konfiguracjach są ich setki.
Są bardzo efektywne ekonomicznie.
17 lipiec 2019 : 21:28 Mieczyslaw | Zgłoś
+4 SPTM
To jest platforma nazywana : shipyard transporter a nie SPTM. To o czym pisze Mieczysław jest tez stosowane w stoczniach ale nie tylko np. w portach i in. Platformę jaka bedzie uzywać stocznia szczecińska jest samodzielnym pojazdem i nie może być rozbudowywana podobnie jak SPTM. Dobrze, że kupiono typowy shipyard transporter być może w przyszłości jak stocznia rozwinie swą działalność będzie potrzeba zakupu składanego transportera.
18 lipiec 2019 : 05:01 minejko | Zgłoś
+4 Do czego ta platforma?
Do wożenia stępki na prom dla PŻB?
18 lipiec 2019 : 07:24 Wac | Zgłoś
-2 Z nazwy stocznia
Teren byłego zakładu stoczniowego to teren wynajmowany dziesiątkom firm budujących różne konstrukcje, remontujących statki, zatrudniających około 2 tysięcy ludzi. Te firmy mają niejednokrotnie do przewiezienia spore konstrukcje i zapewne podnajmą taką platformę. Sam twór zwący się stocznią nie ma kontraktów na budowę, które mogłyby być wykonane i zarabia na wynajmowaniu hal i terenów. Do tego dochodzi linia malowania blach, cięcie na plaźmie na dawnym K-1 i komory malarskie. To wszystko, spółka wykazuje zyski, państwo nie dokłada (po drugiej stronie Odry kompletnie inaczej), nawet prowadzi małe modernizacje (oczywiście nie na skalę pozwalającą samodzielne budowy). Można śmiało powiedzieć, że jest to sukces, który daje ludziom zatrudnienie i nie trzeba dokładać z naszej kasy...
31 lipiec 2019 : 07:57 Almuric | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0845 4.1671
EUR 4.2992 4.386
CHF 4.6143 4.7075
GBP 5.1641 5.2685

Newsletter