W minionym tygodniu na należącym do grupy Tallink promie Silja Serenade rozdano prestiżowe nagrody Shippax Award. Laureatami w kategorii Shippax Retrofit Award 2018 zostali kanadyjski armator BC Ferries oraz Gdańska Stocznia Remontowa SA, z grupy kapitałowej Remontowa Holding. Nagrodę przyznano za przebudowę promu Spirit of British Columbia.
Nagrody rozdano w obecności 500 uczestników wydarzenia Shippax Ferry Conference 2019, które od 12 do 14 marca br. odbywało się na promie Silja Serenade. Ideą nagrody Shippax Award, przyznawanej od 1999 r. jest uhonorowanie projektów związanych z promami, jednostkami ro-ro oraz statkami pasażerskimi, w realizacji których zastosowano nowatorskie rozwiązania.
Gdańska Stocznia Remontowa SA, otrzymała wyróżnienie za przebudowę Spirit of British Columbia, pierwszego z dwóch największych promów pasażersko-samochodowych kanadyjskiego armatora BC Ferries, największego operatora promowego w Ameryce Północnej.
Czytaj więcej: Zmodernizowany w Remontowej SA prom Spirit of British Columbia wraca na trasę
Jak głosi uzasadnienie, nagrodę przyznano za: "pierwszą przebudowę dużego promu ro-pax, obejmującą wymianę czterech głównych silników na nowe silniki dwupaliwowe, instalację dużego zbiornika LNG pod pokładem głównym oraz innowacyjny system bunkrowania (umożliwiający przeprowadzenie tej operacji zarówno z zewnątrz jednostki jak i z pokładu - dop red.). W tym samym czasie zmodernizowano i wyremontowano także przestrzenie pasażerskie".
Więcej o przebudowie w naszym wcześniejszym materiale zawierającym także galerię zdjęć wnętrz technicznych i pasażerskich przebudowanego promu:
Przebudowany w stoczni Remontowa SA prom na LNG w drodze do Kanady
Gdańska Stocznia Remontowa SA otrzymała nagrodę Shippax Award po raz kolejny. W 2016 roku przyznano ją za innowacyjne rozwiązanie w postaci zasilania metanolem systemu napędowego na promie Stena Germanica, przebudowanym w tej stoczni i należącym do Stena Line AB, zaś w 2008 stocznię nagrodzono za dobudowanie 160 nowych kabin, a w szczególności za nowatorską podwójną furtę dziobową na promie pasażersko-samochodowym Finntrader, należącym do fińskiego armatora Finnlines.
Spirit of British Columbia, to "bliźniak" Spirit of Vancouver Island - drugiego promu, poddanego analogicznej przebudowie w Gdańskiej Stoczni Remontowa SA. Prom ten opuścił stocznię w lutym br. i obecnie jest w drodze do Kanady.
Przypomnijmy, że z okazji zakończenia realizacji całego projektu przebudowy dwóch promów klasy "Spirit", kanadyjski armator przesłał 1 marca do Piotra Soyki, prezesa Remontowa Holding SA specjalny list gratulacyjny.
Czytaj więcej: Polska stocznia przebudowala kanadyjski prom na LNG. Armator śle gratulacje
Poniżej pełna lista nagrodzonych:
Winners of the Shippax Award 2018
Co ciekawe, wydanie rocznika Shippax Market z 2018 roku wymienia 32 „znaczące” projekty przebudów i modernizacji promów zrealizowane na świecie w 2017 i 2018 roku oraz planowane do końca 2019 r. Spośród 37 wymienionych w tym zestawieniu promów poddanych przebudowie czy modernizacji, aż 8 (tj. ponad 20 proc.) trafiło do Gdańskiej Stoczni Remontowa SA, wśród nich m.in. oba wyżej wymienione kanadyjskie promy klasy "Spirit".
AL, GL, (źródło: Shippax)
Fot.: Sławomir Lewandowski/PORTALMORSKI.PL
Oby tak dalej.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.