Trwają prace związane z ukończeniem budowy Color Hybrid, kolejnego flagowego promu pasażersko-samochodowego Color Line, który jako częściowo wyposażony pod koniec października ubiegłego roku wyholowano ze stoczni Crist SA. W norweskiej stoczni trwa wyposażanie w instalacje elektryczne i malowanie jednostki.
W stoczni Ulstein Verft obecny jest 8-osobowy zespół pracowników Color Line, m.in. kierownik budowy i inspektor techniczny - Jarle Auby oraz starszy oficer - Svein Roger Olsen, którzy proces projektu i budowy statku śledzili od samego początku. - Z tego, co udało mi się ustalić, to ponad 600 osób w stoczni zajmuje się wyłącznie naszym projektem - przyznał Jarle Auby. - Obecnie trwają prace wykończeniowe, jak np. izolacja na całym statku, malowanie wewnątrz i na zewnątrz – dodał.
Color Hybrid został wyposażony w hybrydowy system napędu głównego, a ładowanie baterii, odbywać się będzie podczas postoju w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych Color Line lub na samym pokładzie statku. Nabrzeżny system zasilania energią operatora istnieje już w Oslo, Larvik i Kristiansand, i jak zapowiada, wszystkie porty norweskie mają zostać wyposażone w tego typu obiekty. To jednostka określana jako największa tego typu na świecie, ma 160 metrów długości, zdolność do transportu 2000 pasażerów i około 500 samochodów. Będzie obsługiwał połączenie Sandefjord-Strömstad.
Statek zakontraktowany przez Color Line w Ulstein Verft ma zostać oddany do użytku w II kwartale 2019 roku.
Przypomnijmy, że prom zamówiono w lutym 2017 roku, a uroczyste cięcie blach odbyło się kilka miesięcy później - 14 lipca.
Czytaj także: W stoczni Crist rozpoczęto budowę częściowo wyposażonego największego w świecie promu hybrydowego
AL, rel (Ulstein Verft)
Fot.: Ulstein Verft