W minioną niedzielę, 28 października, przebudowany prom pasażersko-samochodowy Finnbreeze opuścił Gdańską Stocznię Remontowa SA.
To piąty z serii sześciu przebudowywanych w stoczni statków fińskiego armatora Finnlines. Projekt, podobnie zresztą jak poprzednie, został zrealizowany zgodnie z założonym harmonogramem. Tak więc do zakończenia kontraktu realizowanego od 2017 roku dla jednego z największych europejskich operatorów promowych, pozostała przebudowa ostatniego statku – Finnsea, który wpłynie do stoczni już na początku przyszłego tygodnia.
Warto przypomnieć, że każdy statek w trakcie przebudowy, po rozcięciu kadłuba otrzymuje stalową wstawkę o wadze 1500 ton i wymiarach 29,5 m długości, 26,5 m szerokości i 23,5 m wysokości. Wydłużenie promów o niemal 30 metrów znacząco poprawia ich efektywność energetyczną i tym samym przyczynia się do ograniczenia przez nie emisji szkodliwych dla środowiska związków.
Jak informuje stocznia, w wyniku tej operacji operacji statki te uzyskują przyrosty: tonażu o 21 proc., linii ładunkowej ro-ro o 26 proc. oraz ilości przewożonych kontenerów o 17 proc.
Więcej o promach i ich przebudowach w Gdańskiej Stoczni Remontowa SA we wcześniejszej publikacji Portalu Morskiego, zapraszamy do lektury:
Remontowa SA przedłuży dwa kolejne statki Finnlines [ZDJĘCIA]
IG, AL
Fot.: Maciej Bielesz
Wyjechalem do niemiec i za prace 5x wolniejsza mam 60 zl
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.