Ulstein wprowadza na rynek nową serię projektów trawlerów z najnowocześniejszymi rozwiązaniami w zakresie zrównoważonych metod połowu i przetwórstwa. "Przenosząc wiedzę, doświadczenie i innowacje z obszarów branży offshore do rybołówstwa, chcemy się przyczynić do rozwoju nowych rozwiązań. Celem jest m.in. delikatniejsze obchodzenie się z rybami oraz wprowadzenie ekologicznych rozwiązań" - czytamy w komunikacie Ulstein Group.
Ulstein Group ma długą tradycję współpracy z różnymi podmiotami przy opracowywaniu nowych i innowacyjnych projektów, i rozwiązań statków. Ściśle współpracował przy tym projekcie z Nordic Wildfish, przedsiębiorstwem, którego tradycje tak, jak Ulstein Group, sięgają 1917 roku. Najnowszy projekt opiera się na doświadczeniu zdobytym w trakcie badań w warunkach rzeczywistych i zaawansowanych analiz. Unikalna konstrukcja, z optymalną zdolnością połowową w odniesieniu do kwot połowowych, przyczyni się do znacznej poprawy połowów trawlerami.
- Nordic Wildfish ma duże doświadczenie w połowach włokiem oraz w testowaniu nowych metod połowów. Dzięki tej współpracy opracowaliśmy ulepszone i najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie jakości i zrównoważenia połowów włokiem - powiedział Tore Ulstein, dyrektor zarządzający w Ulstein Design & Solutions oraz dyrektor zarządu.
- Chcemy urzeczywistnić wizje naszego projektu EcoFive® (ekologiczny statek rybacki). Seria trawlerów Ulsteina została zaprojektowana w celu wdrożenia rozwiązań dla łagodnych połowów ryb, efektywnego przetwórstwa i utylizacji resztek surowca rybnego. Zapewni to znacznie większe zrównoważenie połowów włokiem, lepszą jakość, wyższą wydajność, większe dochody i mniejszy wpływ na środowisko - stwierdził Tore Roaldsnes, prezes Nordic Wildfish.
Zastosowanie opatentowanego kształtu kadłuba X-Bow zmienia tradycyjne rozplanowanie trawlera i prowadzi do lepszego rozmieszczenia załogi, przetwórni i ładunku. Przetwórnia ryb znajduje się na dwóch pokładach, a wszystkie pomieszczenia mieszkalne są skupione w środkowej części statku. Linia kadłubowa X-Bow umożliwia także utrzymanie odpowiedniej pozycji, gdy statek wchodzi w falę (zmniejsza przegłębienia na dziób), minimalizuje negatywny wpływ na środowisko i optymalizuje koszty operacyjne (przez oszczędność w zużyciu paliwa).
Ulstein wdrożył również najnowszą technologię w celu poprawy wydajności i zmniejszenia wpływu na środowisko. Statki tej serii posiadają efektywny system hybrydowy, łączący akumulatory z napędem spalinowo-elektrycznym i spalinowo-mechanicznym. Statki staną się bardziej ekonomiczne pod względem zużycia paliwa, a także zwiększą komfort podróżowania m.in. przez znaczne zmniejszenie hałasu i wibracji, spełniając przy tym wymagania zapisu DNV-GL Silent.
AL, PBS, rel (Ulstein Group)
Wiz.: Ulstein Group
Jego dane przytoczone w notatce są miksem kilku jednostek i bez zaszeregowania do konkretnej wersji
wprowadzją w blad np dwupoziomowa przetwórnia.
Dziób typu X-bow tez nie jest czymś oryginalnym.
Turecka stocznia Cemre zbudowala cztery trawlery klasy Kaldbakur NB41, 62.54m tez z X-bow.
Nie są to trawlery duze. Dla porównania, CRIST z Gdyni dostarczył dwa kadłuby klasy Cuxhaven 81.2 m dla DFFU.
Łącznie zbudowano cztery sztuki.Jednostki te NVC 374 WP mają równiez ciekawy dziób (Wave Piercing)
Na koniec pozwolę sobie na pytanie o znaczenie haseł z tekstu:
-delikatniejsze obchdzenie się z rybami
-zrównowazenie połowów wlokiem
-łagodne połowy ryb
-optymalna zdolność połowowa
Moze ktoś może te hasła przyblizyć?
Mieczyslaw
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.