Każdego roku promami DFDS przez Kanał La Manche transportowanych jest pięć milionów pasażerów, milion samochodów osobowych i 1,2 miliona ciężarówek. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, operator zdecydował się na wyczarterowanie budowanego właśnie statku, zaprojektowanego specjalnie do świadczenia usług w Kanale La Manche na trasach Dover-Calais i Dover Dunkierka.
Budowę statku w chińskiej stoczni Avic Weihai zainicjował operator Stena RoRo. Operator DFDS wyczarteruje go na okres 10 lat z opcją późniejszego zakupu. Jednostka będzie wysoce wydajna i przyjazna środowisku - zużycie paliwa spadnie o około 25 procent w porównaniu z obecną flotą, a długość pasa ładunkowego 3100 metrów i możliwość transportu 1000 pasażerów uczyni go największym statkiem w Kanale pod względem ładowności.
AL, rel (DFDS)