Fiński armator Finnlines podpisał list intencyjny na budowę trzech nowych promów typu ro-ro, których długość pasa ładunkowego wynosić będzie łącznie 7300 metrów. Spółka na tę chwilę nie ujawnia szczegółów związanych z kontraktem.
Działania armatora mają związek z programem inwestycyjnym rozpoczętym w 2017 roku, w ramach którego Finnlines przedłuża także cztery promy serii Breeze, zbudowane w 2012 i 2013 roku. Zwiększenie powierzchni ładunkowej odbywa się w Gdańskiej Stoczni Remontowa SA, należącej do grupy kapitałowej Remontowa Holding. Zgodnie z harmonogramem wydłużono już dwa z czterech promów: pierwszy z nich - Finntide - opuścił stocznię w listopadzie ubiegłego roku i Finnwave, który z Remontowej wypłynął 23 stycznia br. Obecnie przedłużany w stoczni jest statek Finnsky, a jako kolejny wpłynie Finnsun.
Czytaj także: W stoczni Remontowa SA przedłużono pierwszy z czterech promów operatora Finnlines
Wydłużenie promów o niemal 30 metrów znacznie poprawi ich efektywność energetyczną i tym samym przyczyni się do ograniczenia przez nie emisji szkodliwych dla środowiska związków.
Finnlines został założony w 1947 roku i jest teraz jednym z największych operatorów promowych w całej Europie. Swoje siedziby posiada w krajach Europy Wschodniej, jak i Zachodniej. Operator oferuje przewozy frachtowe w Europie Północnej oraz pasażerskie na Morzu Bałtyckim. Od roku 2006, Grimaldi Group jest największym udziałowcem Finnlines (50.7% udziałów). Do fińskiego operatora należą również Polfin Line, Trans-Russia Express oraz operator portu Finnsteve.
Z kolei Gdańska Stocznia Remontowa SA współpracuje z armatorem Finnlines przy m.in. przebudowach należących do niego promów już od 11 lat. W latach 2006 - 2007 stocznia przebudowała jednostki ro-ro Finnpartner i Finntrader, a potem także Finnclipper, które dzięki temu zyskały znacznie większe przestrzenie ładunkowe i pasażerskie, w tym nowe pokłady.
Zobacz także materiał filmowy Portalu Morskiego: Start przebudowy statków Finnlines
AL