Gdańska Stocznia Remontowa SA przedłużyła Finntide, pierwszy z czterech promów fińskiego operatora Finnlines. Statek ro-ro typu „Breeze” jest teraz dłuższy o około 30 metrów.
Finntide, przekazany w 2012 roku przez chińską stocznię Jinling, przybył do Gdańska 25 września 2017 roku. Zgodnie z planem statek został rozcięty na dwie części, pomiędzy które wstawiono 30-metrową wstawkę, ważącą 1500 ton. Kadłub ponownie zespawano, dzięki czemu prom zyskał dodatkowych 1000 metrów długości linii ładunkowej. Po modyfikacji Finntide ma 217,77 m długości i 4213 metrów linii ładunkowej.
Wydłużenie Finntide jest częścią programu inwestycyjnego fińskiego operatora, który ma znacznie poprawić efektywność energetyczną promów i tym samym przyczynić się do ograniczenia przez nie emisji szkodliwych dla środowiska związków. W ramach tego programu fińska spółka zleciła Gdańskiej Stoczni Remontowa SA przedłużenie czterech statków typu „Breeze” z opcją na kolejne dwa. Są to Finnsky, Finnsun, Finntide i Finnwave.
Czytaj także: Statki klasy ''Breeze'' operatora Finnlines wydłużane w stoczni Remontowa SA
Finntide powróci do żeglugi na trasie Uusikaupunki/Turku – Travemünde w dniu 26 listopada 2017 r. Kolejny statek, który ma zostać przebudowany, wyruszy do stoczni Remontowa SA 28 listopada 2017 r.
Finnlines został założony w 1947 roku i jest teraz jednym z największych operatorów promowych w całej Europie. Swoje siedziby posiada w krajach Europy Wschodniej, jak i Zachodniej. Oferuje przewozy frachtowe w Europie Północnej oraz pasażerskie na Morzu Bałtyckim. Od roku 2006, Grimaldi Group jest największym akcjonariuszem Finnlines (50.7% udziałów). Do fińskiego operatora należą również Polfin Line, Trans-Russia Express oraz operator portu Finnsteve.
Z kolei Gdańska Stocznia Remontowa SA współpracuje z armatorem Finnlines przy przebudowach należących do niego promów już od 11 lat. W latach 2006 - 2007 stocznia przebudowała jednostki ro-ro Finnpartner i Finntrader, a potem także Finnclipper, które dzięki temu zyskały znacznie większe przestrzenie ładunkowe i pasażerskie, w tym nowe pokłady.
AL, rel (Finnlines)
Fot.: Remontowa, Finnlines, Sławomir Lewandowski, Jakub Bogucki
zależy to od różnych czynników. Dobrze, że w gdańskiej remontówce ponownie wykonuje się takie przebudowy świadczy to
otwarciu rynku na takie prace.
statków. I to miałem na myśli.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.