Stocznie, Statki

Stocznia Finomar ze Szczecina przekazała częściowo wyposażony kadłub 21-metrowego statku rybackiego Fay. Kadłub został wyholowany ze Szczecina przez holownik Egesund 16 lutego po południu i spodziewany jest w rejonie norweskiego Måløy 21 lub 22 lutego.  

Odbiorcą jest stocznia Stadyard AS z Raudeberg koło Måløy w Norwegii. Po wykończeniu i doposażeniu przekaże ona nowy statek rybacki (stoczniowy numer budowy 40) armatorowi Kenfish ll AS z Averøy, według planu - w lecie tego roku. Portem macierzystym statku Fay będzie Kristiansund. Armator złożył zamówienie na jego budowę w końcu roku 2016.

Autorem projektu statku (typ SC21) jest biuro projektowo-konsultingowe Seacon AS z Måløy.

Statek projektu SC21 "MAX" został zaplanowany z myślą o wykorzystaniu limitu długości jednostki w ramach kwot połowowych. Fay ma być najefektywniejszym i najnowocześniejszym statkiem rybackim o długości do 21 m.
SC21 zaprojektowano z myślą przede wszystkim o komforcie załogi, ochronie środowiska i jakości połowów.
Statek Fay jest, co do funkcji, jednostką hybrydową - połączeniem haczykowca (longliner) z systemem Autoline na 60 000 haczyków ze statkiem do połowów pławnicami. Posiada trzy lockery na pławnice.
Statek oferuje ładownię-zamrażalnię o pojemności 190 m³. Na pokładzie głównym zaplanowano urządzenia do wstępnej obróbki ryb.
Na statku projektu SC21 przewidziano miejsce dla 10-osobowej załogi w czterech kabinach dwuosobowych i dwóch jedno-osobowych. Każda kabina posiada węzeł sanitarny.

SC21 - charakterystyka podstawowa:  długość całkowita - 20,99 m, długość między pionami - 20,00 m, szerokość - 10,00 m, wysokość boczna do pokładu ochronnego - 6,80 m; pojemność zbiorników paliwowych - 70 m³; ładownia - zamrażalnia - 190 m³; system połowowy linami haczykowymi - Mustad Autoline AS, 60 000 haczyków; urządzenia połowowe i pokładowe - Stranda Prolog AS, Marel AS; żurawie pokładowe - Dimo AS; silnik napędu głównego - Yanmar 6EY17W; przekładnia redukcyjna i śruba napędowa - Finnøy Gear & Propeller AS; silniki pomocnicze (zespoły prądotwórcze) - Baudouin 6W126S; ster strumieniowy, napędy hydrauliczne - MB Hydraulikk AS.

PBS

Fot.: Stadyard

+30 Pod wrażeniem.
Pięknie zmontowane poszycie. Brawo!
19 luty 2018 : 07:23 Jerry Nata | Zgłoś
+29 Brawo Finomar!!!
Ale cudeńko - tylko rufa i dziób.
19 luty 2018 : 14:48 Ciekawski | Zgłoś
+20 cudeńko
Bo on jest teleskopowy !
20 luty 2018 : 20:47 maciek2 | Zgłoś
+21 byłem tam
samo się nie zrobiło .
jak go " rozciągną " do pożądanych gabarytów to osiągnie właściwe proporcje .
20 luty 2018 : 16:11 skromny majster | Zgłoś
+12 Na czas transportu docelowego
To nowoczesna i innowacyjna metoda kompresji konstrukcji stalowej.Po dotarciu na miejsce zostanie zdekompresowany do zamierzonych założeń.Polacy potrafią i takie rzeczy.
26 luty 2018 : 07:05 Antoni | Zgłoś
+8 Norwedzy potrafią nabić w butelkę
Chyba Norwedzy...................
27 luty 2018 : 12:39 FIN_MONTER | Zgłoś
+8 MIŚ
To jest okręt na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tym okrętem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie – mówimy – to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo..
27 luty 2018 : 19:28 Zaz | Zgłoś
0 Kompresja
To jest duża jednostka, tylko w formacie .7zip
14 kwiecień 2018 : 07:47 Haker | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0845 4.1671
EUR 4.2992 4.386
CHF 4.6143 4.7075
GBP 5.1641 5.2685

Newsletter