Stocznia Finomar ze Szczecina przekazała częściowo wyposażony kadłub 21-metrowego statku rybackiego Fay. Kadłub został wyholowany ze Szczecina przez holownik Egesund 16 lutego po południu i spodziewany jest w rejonie norweskiego Måløy 21 lub 22 lutego.
Odbiorcą jest stocznia Stadyard AS z Raudeberg koło Måløy w Norwegii. Po wykończeniu i doposażeniu przekaże ona nowy statek rybacki (stoczniowy numer budowy 40) armatorowi Kenfish ll AS z Averøy, według planu - w lecie tego roku. Portem macierzystym statku Fay będzie Kristiansund. Armator złożył zamówienie na jego budowę w końcu roku 2016.
Autorem projektu statku (typ SC21) jest biuro projektowo-konsultingowe Seacon AS z Måløy.
Statek projektu SC21 "MAX" został zaplanowany z myślą o wykorzystaniu limitu długości jednostki w ramach kwot połowowych. Fay ma być najefektywniejszym i najnowocześniejszym statkiem rybackim o długości do 21 m.
SC21 zaprojektowano z myślą przede wszystkim o komforcie załogi, ochronie środowiska i jakości połowów.
Statek Fay jest, co do funkcji, jednostką hybrydową - połączeniem haczykowca (longliner) z systemem Autoline na 60 000 haczyków ze statkiem do połowów pławnicami. Posiada trzy lockery na pławnice.
Statek oferuje ładownię-zamrażalnię o pojemności 190 m³. Na pokładzie głównym zaplanowano urządzenia do wstępnej obróbki ryb.
Na statku projektu SC21 przewidziano miejsce dla 10-osobowej załogi w czterech kabinach dwuosobowych i dwóch jedno-osobowych. Każda kabina posiada węzeł sanitarny.
SC21 - charakterystyka podstawowa: długość całkowita - 20,99 m, długość między pionami - 20,00 m, szerokość - 10,00 m, wysokość boczna do pokładu ochronnego - 6,80 m; pojemność zbiorników paliwowych - 70 m³; ładownia - zamrażalnia - 190 m³; system połowowy linami haczykowymi - Mustad Autoline AS, 60 000 haczyków; urządzenia połowowe i pokładowe - Stranda Prolog AS, Marel AS; żurawie pokładowe - Dimo AS; silnik napędu głównego - Yanmar 6EY17W; przekładnia redukcyjna i śruba napędowa - Finnøy Gear & Propeller AS; silniki pomocnicze (zespoły prądotwórcze) - Baudouin 6W126S; ster strumieniowy, napędy hydrauliczne - MB Hydraulikk AS.
PBS
Fot.: Stadyard
jak go " rozciągną " do pożądanych gabarytów to osiągnie właściwe proporcje .
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.