HMS Forth, pierwszy z pięciu okrętów patrolowych nowej generacji, budowanych przez BAE Systems dla Royal Navy, został oficjalnie odebrany przez brytyjskie ministerstwo obrony w czwartek, 25 stycznia. Jednostka przez ostatnie cztery miesiące przechodziła szeroko zakrojone próby.
HMS Forth to pierwsza z pięciu przybrzeżnych okrętów patrolowych typu "River" (OPV, Offshore Patrol Vessel), które mają zastąpić cztery oryginalne jednostki tej klasy, wprowadzone do eksploatacji w latach 2003-2007. Okręt do końca sierpnia przechodził próby morskie w zatoce Morza Irlandzkiego - Firth of Clyde. Teraz, w stoczni Scotstoun, zostanie poddany jeszcze kilku testom zleconym przez resort obrony Wielkiej Brytanii. HMS Forth zostanie oddelegowany do floty Royal Navy w macierzystym porcie Portsmouth Naval Base jeszcze w tym roku.
Drugi z serii - HMS Medway - rozpocznie próby morskie wiosną – w tym samym czasie, kiedy HMS Trent, trzeci zamówiony okręt, zostanie ochrzczony i doposażony. Ostatnie dwie jednostki tej klasy, Tamar i Spey, są obecnie w trakcie budowy.
Okręty patrolowe typu River mają 90 m długości, 13,5 m szerokości i 2000 ton wyporności. Załogę okrętu typu "River" stanowi 34 marynarzy i oficerów, dodatkowo jest na nim miejsce dla 26 wojskowych. Co ważne, jednostki mogą pracować nieprzerwanie przez 35 dni. Ich budowa rozpoczęła się w lipcu 2017 roku.
AL
Kaszub, zbudowany w Stoczni Polnocnej 27 lat temu, wowczas nowoczesny jest juz godzien emerytury no i oczywiscie Kormoran nie jest w zaden sposob jego nastepca. Oczywiscie Slazak to jest ekstremalny przypadek niemocy i niekompetencji i marnotrawstwa publicznych pieniedzy. Najepiej byloby od razu przeksztalcic go w Muzeum Niemozliwosci. Wiec pierwsza misja nowych holownikow moze byc odholowanie go na miejsce wiecznego spoczynku.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.