Stocznie, Statki

Grupa Lotos będzie budować platformy wiertnicze w Świnoujściu. Drugi co do wielkości koncern paliwowy w Polsce przejmie część świnoujskiej Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia - informuje Krzysztof Zaremba, poseł Prawa i Sprawiedliwości, wiceprzewodniczący Sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej.

- Ta firma będzie produkować nowoczesne platformy do wydobywania ropy z dna morskiego. Dziś poinformował mnie o tym pan minister Gróbarczyk - mówi Zaremba. 

Więcej >>>

Radio Szczecin

 
+20 Już są
Lotos już wyprodukował nowe platformy aż 4 sztuki 3 są na Bałtyku a 1 jeszcze w Gdańskiej stoczni ale lada dzień popłynie na wykończenie do Świnoujścia
30 listopad 2017 : 15:02 Jozef | Zgłoś
+29 Cuda na kiju
Co jakiś czas Gryfia sprzedaje nieruchomości. Ciekawe dlaczego? W co inwestują uzyskane pieniądze ? Czy ktoś mi odpowie?
30 listopad 2017 : 19:17 Henryk D. K-1 | Zgłoś
+16 A
Czy Gryfia dysponuje jeszcze jakimiś terenami ? poza tym co jej zostawił mars to jest 4,5h gruntu przy nabrzeżach o długości 1,5km i szerokości 30mb .
Tereny to jeszcze ma msr w Świnoujściu gdyż nie udało się Marsjanom sprzedać części zorganizowanej pomimo że już podzielili i wystawili na sprzedaż a miasto zablokowało gdyż te tereny nie podlegają podziałowi że względu na obronnosc kraju
I moim zdaniem to właśnie Świnoujście z miejscem gdzie można prowadzić działalność gospodarczą nie obarczoną opłatami dzierżawny mi powinno być głównym ośrodkiem pracy stoczni ale to by był policzek dla Szczecina gdyby tamten ośrodek upadł by . Z czego by ciągnęli profity ci co doprowadziło do upadku gryfii przed wieloma laty
01 grudzień 2017 : 15:13 Filip z konopi | Zgłoś
+31 Budowniczy RSB
Co za bzdura ! MSR potrafi zrobić remont dokowy i nic poza tym. Kto będzie budował te platformy ? Ukraińcy ?
30 listopad 2017 : 20:11 Thomas | Zgłoś
+6 Czy aby na pewno
Na stronie stoczni jest spis wszystkich konstrukcji zbudowanych na terenie MSR i ani jednej która powstała w Szczecinie , do tego Szczecin nie ma gdzie budować gdyż poprzednicy z Marsa sprzedali wszystkie tereny jakie były do dyspozycji gryfii , mało tego Hnat sprzedał wszystkie narzędzia potrzebne do produkcji .
A msr dysponuje swoim własnym terenem gdzie może odbywać się prefabrykacja konstrukcji do 300t
Po odpowiednim wzmocnieniu terenie można i większe rzeczy robić
Wystarczy popatrzeć na zdjęcia z poprzednich prac i odczytać kto zamawiał i co zamawiał a nie pisać bzdur o tym że nic w tym kraju nie można
30 listopad 2017 : 23:12 Filip z konopi | Zgłoś
+23 Centrala
Czekać tylko ogłoszenia planu PIĘCIOLETNIEGO! Moim zdaniem Lotos utopi tam fortunę tym samym zamykając sobie drogę do rozwoju.
30 listopad 2017 : 21:26 Kobuz | Zgłoś
+23 Nie ma wyjscia
Lotos nie ma dla załogi Platform na Barbórke a platformy chcą budować !!!! ludzie od 6 lat podwyżek nie mieli a o reszcie szkoda gadać wielka ściema
30 listopad 2017 : 21:56 Tom budowniczy | Zgłoś
+29 Prima Aprilis?
Jaka stocznia bez know-how, bez technologii, bez ludzi z odpowiednim doswiadczeniem, bez zaplecza, ma zamiar budować platformy? Czy tym ludziom u władzy z nadania politycznego całkiem juz odbiło??
01 grudzień 2017 : 05:58 Jancio Wodnik | Zgłoś
+23 Nie wierzę
Bardzo dziwna informacja. Minister Gróbarczyk nie mógł powiedzieć czegoś takiego. To jednak człowiek z branży, chociaż nie stoczniowej i nie opowiadałby by takich absurdów. Poseł Zaremba chyba źle usłyszał. Można się tu nabijać, ale myślę, że puszczanie takich informacji do mediów nikomu nie służy, a już najmniej Gryfii. Bo potem, jedynym efektem będzie śmiech i zerowa wiarygodność.
01 grudzień 2017 : 08:23 Abacus | Zgłoś
+6 Poczekaj do poniedziałku
W poniedziałek Lotos i Mars podpiszą porozumienie o współpracy.
03 grudzień 2017 : 02:54 insajder | Zgłoś
+28 Polak potrafi
A ja uważam, że Gryfia powinna budować promy kosmiczne. W przerwach między budową platform dla Lotosu i promów dla PŻB.
01 grudzień 2017 : 08:38 Oj tam | Zgłoś
+14 A co
Mam pytanie do znawców , co planował poprzedni zarząd Marsa względem stoczni Gryfia i MSR ? Za nasze pieniądze zbudował fabrykę dla Niemców która już od początku nie miała racji bytu , koszt największy poniosły Gryfia , terenami, i msr która po połączeniu z bankrutem gryfią też straciła markę i płynność finansową którą miała do samego końca
Mars postawił most do nikąd , bo to że można się przejść do bramy fabryki i z powrotem to nie świadczy że jest to most ogólnie dostępny i potrzebny miastu do komunikacji a teraz jest na utrzymaniu miasta i obciąża budżet
Potrzebny jest fabryce i gryfii która i tak płaci za transport swoich ludzi .
A stocznia Gryfia jak miała dziurę bez dna tak ma ją do dzisiaj i nie pomogły pieniądze Msr i to dużo , wiem nawet ile , a w tym czasie startując z podobnego poziomu Gdańska RSB pomnożyła wielokrotnie swój majątek a do tego powstało dużo firm które zajęły miejsce w branży offshore jakie miała Msr
01 grudzień 2017 : 09:53 Filip z konopi | Zgłoś
+19 Decyzje strategiczne
Powyższy artykuł potwierdza to o czym mówi się od kilku dni. Doki ze Świnoujścia mają być przeholowane do Szczecina. Oczywiste jest, że takie działanie nie spodoba się pracownikom części świnoujskiej i powyższa informacja o inwestycji LOTOS-u ma pokazać, że jest inny plan na stocznię w Świnoujściu. A de facto nic z tego nie wyjdzie. Stocznia w Świnoujścia bez doków i bez zleceń od Lotosu zostanie zamknięta. Ale ludzie z PiS-u powiedzą, że przygotowali plan, a że nie wyszło. no cóż. Pracę straci jakiś prezes spółki skarbu państwa jako odpowiedzialny za niepowodzenie i na tym się skończy,
01 grudzień 2017 : 11:18 Guru | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0845 4.1671
EUR 4.2992 4.386
CHF 4.6143 4.7075
GBP 5.1641 5.2685

Newsletter