19 maja, punktualnie o 9.30 w Gdańskiej Stoczni Remontowa SA rozpoczęło się pierwsze cięcie blach na przebudowę promów Finnlines, armatora, który w tym roku obchodzi 70-lecie istnienia.
Inauguracji, w hali produkcyjnej stoczni dokonali m.in.: Adam Ruszkowski - prezes zarządu Remontowa SA, Piotr Kubicz - członek zarządu Remontowa SA, a także przedstawiciele fińskiego armatora Finnlines: Mikael Lindholm i Juha Ahia.
Kontrakt, o którym informowaliśmy już na łamach Portalu Morskiego na początku kwietnia br., dotyczy przedłużenia czterech promów serii "Breeze", m.in. promy Finnbreeze i Finnmill, z opcją na kolejne dwa. Statki zostaną wydłużone o około 30 metrów tzw. wstawkami o wadze 1500 ton (jedna).
Czytaj także: Remontowa SA zdobyła kontrakt na przedłużenie promów Finnlines
Realizacja całego programu, czyli przebudowy wszystkich czterech promów, ma zakończyć się w maju 2018 roku.
Gdańska Stocznia Remontowa SA współpracuje z armatorem Finnlines przy przebudowach należących do niego promów już od 11 lat. W latach 2006-2007 stocznia przebudowała jednostki ro-ro Finnpartner i Finntrader, a potem także Finnclipper, które dzięki temu zyskały znacznie większe przestrzenie ładunkowe i pasażerskie, w tym nowe pokłady.
Finnlines został założony 70 lat temu - w 1947 roku. To jeden z największych operatorów promowych w całej Europie (swoje siedziby posiada w krajach Europy Wschodniej, jak i Zachodniej), oferuje przewozy frachtowe w Europie Północnej oraz pasażerskie na Morzu Bałtyckim. Od 2006 roku największym udziałowcem Finnlines jest Grimaldi Group (50.7% udziałów). Do fińskiego operatora należą również Polfin Line, Trans-Russia Express oraz operator portu Finnsteve.
AL
Fot. Jerzy Uklejewski