W Gdańskiej Stoczni Remontowa SA rozpocznie się niebawem przedłużanie promów znanego, fińskiego armatora.
Gdańska Stocznia Remontowa SA podpisała z fińskim armatorem Finnlines kontrakt na przedłużenie czterech promów serii "Breeze" z opcją na kolejne dwa. Jak informuje Finnlines w komunikacie, przebudowa jednostek ma się rozpocząć w połowie września 2017 roku. Stocznia zobowiązana jest do wykonania prac na każdym ze statków w czasie krótszym, niż dwa miesiące. Cały program przedłużenia promów ma się zakończyć w maju 2018 roku.
Jak informuje fińska spółka, wydłużenie promów o 30 proc. znacznie poprawi ich efektywność energetyczną i tym samym przyczyni się do ograniczenia przez nie emisji szkodliwych dla środowiska związków.
Remontowa SA zaangażowana jest także w modernizację innej jednostki tego armatora. Na 188-metrowym statku Finneagle zostaną zainstalowane scrubbery umożliwiające odsiarczanie spalin. Ponadto, stocznia o ponad połowę powiększy pokład dla pasażerów. Po jego rozbudowie w podróż promem będzie mogło udać się 800 osób.
Koszt wszystkich inwestycji oszacowano na około 70 milionów euro.
Finnlines został założony w 1947 roku i jest teraz jednym z największych operatorów promowych w całej Europie. Swoje siedziby posiada w krajach Europy Wschodniej, jak i Zachodniej. Operator oferuje przewozy frachtowe w Europie Północnej oraz pasażerskie na Morzu Bałtyckim. Od roku 2006, Grimaldi Group jest największym udziałowcem Finnlines (50.7% udziałów). Do fińskiego operatora należą również Polfin Line, Trans-Russia Express oraz operator portu Finnsteve.
Z kolei Gdańska Stocznia Remontowa SA współpracuje z armatorem Finnlines przy przebudowach należących do niego promów już od 11 lat. W latach 2006 - 2007 stocznia przebudowała jednostki ro-ro Finnpartner i Finntrader, a potem także Finnclipper, które dzięki temu zyskały znacznie większe przestrzenie ładunkowe i pasażerskie, w tym nowe pokłady.
AL, rel (Finnlines)
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.