W dniu 1 kwietnia do celu w Holandii - miejscowości Velsen-Noord, na holu jednostki Isa, dotarł częściowo wyposażony kadłub statku wielozadaniowego Baltic. Zespół holowniczy wyruszył w Polski 28 marca.
Statek Baltic zbudowała i częściowo wyposażyła w Policach Partner Stocznia Sp. z. o.o.
Statek, którego operatorem ma być Global Seatrade BV, będzie zarządzany komercyjnie przez Ocean7 Projects.
Statek, przystosowany do przewozu ładunków ciężkich i wielkogabarytowych, został zbudowany pod stoczniowym symbolem budowy Hartman 009. Częściowo wyposażona jednostka powstała na zamówienie głównego kontraktującego - Hartman Marine Shipbuilding (do Hartman Marine Group należy także Global Seatrade).
Jednostka zwodowana w dniach 18-19 marca w Szczecinie, na wynajętym doku pływającym MSR Gryfia, zbudowana została według projektu R2 (Hartman M2 Runner) - zmodyfikowanego M2, różniącego się od pierwowzoru głównie umiejscowieniem nadbudówki, którą na R2 zaplanowano na dziobie. Poza tym, Baltic jest właściwie jednostką siostrzaną zbudowanych wcześniej Nordic, Oceanic, Arctic Rock, Northern Rock z częściowo wyposażonymi kadłubami powstałymi również w Partner Stocznia Sp. z o.o.
W Policach budowany jest obecnie kolejny kadłub dla grupy Hartmana - Western Rock, jednostka siostrzana Baltica.
Czytaj także: Częściowo wyposażone statki z Partner Stocznia dla Bodewesa
PBS
Fot.: Marcel & Ruud Coster / Shipspotting.com
Baltic - charakterystyka podstawowa:
nr IMO: 9763784
państwo bandery - Holandia, port macierzysty - Urk
stocznia główny kontraktujący, wykończenie / wyposażenie - Hartman Marine Shipbuilding, Holandia
stocznia budująca kadłub i częściowo go wyposażająca - Partner Stocznia Sp. z o.o.
długość całkowita - 92,90 m
długość między pionami - 84,99 m
szerokość konstrukcyjna - 15,00 m
zanurzenie - 5,00 m
wysokość boczna - 5,50 m
wysokość całkowita - 28,50 m
nośność - 3500 t
tonaż pojemnościowy brutto - 2989
tonaż pojemnościowy netto - 893
ładowność kontenerów - 304 TEU
silnik napędu głównego - 1 × wysokoprężny, Wartsila 6L20, czterosuwowy, rzędowy, 6-cylindrowy (200 mm × 280 mm - średnica cylindra × skok) napędzający przez przekładnię redukcyjną pojedynczą śrubę nastawną
moc napędu głównego - MCR 1200 kW (1632 KM), CSR 1020 kW (1387 KM) / 1000 obr./min.
prędkość eksploatacyjna - 13,00 w.
zbiorniki paliwowe - 233 m³
stery strumieniowe - 1 dziobowy + 1 rufowy
klasyfikacja - Bureau Veritas
Wodowanie statku Baltic w Szczecinie (video: Heavy Cranes & Oversized Loads @ YouTube):
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.